Alla inlägg under mars 2019

Av Anki - 17 mars 2019 14:36

Nu gäller det att se till så att de kommer åt maten

 

Av Anki - 17 mars 2019 12:32

Ja i går kväll så utfärdades det en klass 2 varning för stora snömängder häromkring. Återstår att se om det bara är vintern som fortsätter eller....? Snöar gör det nu i alla fall och jag ska ut och bort skotta takraset från lagårn, så att jag kommer in till veden. Och så ska jag fylla på mat till småfåglarna. 

Grannarna har lämnat sin 14-15 åriga katt ute igen hela helgen......Helt IQ-befriade, YES !! Matchkläderna tvättade jag igår och trunken är packad igen. Tycker att det är mycket sånt nu....

Av Anki - 16 mars 2019 23:59

 

Av Anki - 16 mars 2019 12:38

 

Av Anki - 16 mars 2019 12:37

 

Av Anki - 16 mars 2019 12:18

Kan man ju säga när vi vaknar av en bil på gården. Det händer iofs lite då och då när Hansa dyker upp och vill surra lite till morgonfikat. Men nu var det Larsson som kom med matchkläderna   

Sen när älsklingen åkt så kom jag på att jag skulle göra rent filtren i diskmaskinen. Fy fan vad äckligt trots att jag gjorde det för inte så länge sen. MEN.....det var vatten kvar i utloppet ! Så jag googlade hur man skulle göra. Stänga av huvudströmbrytaren i huset och plocka bort en grej till, stoppa in fingrarna och känna efter så att det inte satt något i pumpen. Det gjorde det inte så tillbaks med alla grejer och på med strömmen igen. Så nu kör jag maskinen på ett långprogram så får jag se sen.....

I kväll ska   fixa läckaget i slangarna till vattnet i källaren. 

Örat fortsätter att göra ont, så här länge brukar jag inte ha ont. Kanske får testa Lasse Hammarströms tips om vitlöken ändå. Nu ska jag först hämta in ved och åka neröver mot människobyn en sväng. In till västra oxå och hämta isolering som fattas till ledningarna. Det blev längre slang nu än vad det var förut. 

Kanske jag hinner baka matbröd också om jag lägger på ett kol. 

Av Anki - 15 mars 2019 18:27

 

Fniss, man kanske måste börja att sminka sig då.....???

Av Anki - 15 mars 2019 17:01

Med enbart kärlek för att man ska må bra. Livet är ju så himla mycket mer.............Lady och jag tog en härlig prommis förut och det är den bästa terapin för själen. Men ibland så kommer man fram till saker som det egentligen inte var meningen att man skulle fundera på. Det är inte bra att lagra allt i hårddisken.............

Men nu ska jag hoppa in i duschen och fixa lite mat sen. Tveksamt med min sås men har ju backup.....  


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards