Alla inlägg under mars 2019

Av Anki - 20 mars 2019 16:56

Solen skiner från en blå himmel och man blir så glad. Varit till Birsta en snabbis. Hittat nåt snyggt som jag inte har råd med......Men det var INTE kul att köra hem på Norrhasselvägen. Moddigt och sörja så man åkte hit och dit. Hade skitont i styrhanden när jag kom hem. Ringde och pratade med en himla trevlig herre på Svevia i Ånge som sa att de var på väg med hyveln, den var nånstans i Vigge då.

Sen gick jag och Lady uppöver men fick vända på moan. Jobb-bilarna började att komma och de som kör inte verkar fatta att det sprutar slask över en när de inte saktar ner farten. När det hade splashat några ggr så vände vi.  Mats Persson med bussen han kröp förbi oss, stor eloge till honom !! Vi gick hem och satte oss i solen på altan en stund i stället         

Och stor lycka i huset......takhänget har släppt utan att krossa fönstren   

 

Av Anki - 20 mars 2019 10:34

Jajamen, fixar och donar lite inför kvällens intåg av Pantertanterna. Och takhänget is still remaining.....

 

  Nu ser jag snart inte ut   

Av Anki - 19 mars 2019 23:49

Jobbat 12-22 och sen har jag pratat med   Och nu är det natt i huset i skogen. 

BTW, Isen har inte släppt från taket än.........

     

Av Anki - 19 mars 2019 10:59

  Hans-Erik Sundin   

Av Anki - 19 mars 2019 10:17

Yes, läget är oförändrat men i dag skiner solen från en klarblå himmel. Så om jag har tur ( den varan brukar jag ju inte ha mycket av) så lossnar isen från taket...... 

Jobbar långpass men kanske Benny kunde åka hit och kolla nåt under dagen. Fick ett tfn-samtal i morse från en som hade åkt på fortkörning på Späcksta/Lunde, så det är bäst å vara lite lätt på gasfoten i dag...

 

Av Anki - 18 mars 2019 22:32

Lite spännande ska det vara men......Isen trycker på glasrutorna i köket och det känns så där....X-et kanske kommer hit i morgon om det inte har hänt nåt. Försöka att få in en masonitskiva eller nåt mellan rutorna och isen.....Har ju inte direkt ekonomi för att byta glasrutor nu. 

 

Av Anki - 18 mars 2019 18:17

Mår så där.....himla orolig över att fönstret ska gå sönder pga av trycket från isen. Så jag tog med mig Lady och traskade uppöver backarna en sväng. Det blev i alla fall 4 km och frisk luft som rensar hjärnan. 

       

Av Anki - 18 mars 2019 16:24

Det är såna här gånger man önskar att man hade nån att be om hjälp. Isen trycker mot fönstret nu och jag kan inte göra nåt ensam. Den enda räddningen nu är om det släpper ända uppifrån.

Funderar på att klättra upp på taket och försöka att få det att släppa. Utan att följa med ner själv när det lossnar.....för då gör det nog ont....Har slängt ut trevare men inget gensvar så det är bara jag och isen........Undrar om det är nåt glasmästeri som har jour, och hur mycket det kostar?


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards