Alla inlägg under mars 2011

Av Anki - 24 mars 2011 01:06

Gräset var tydligen inte grönare på andra sidan....Och jag bryr mig egentligen inte men skulle ju kunna säga "vad var det jag sa". Det jag funderar på är ett kommentar häromdan, att jag har knäckt .....självförtroende. Vem var det som bryskt dumpade vem här ??? Det påståendet vägrar jag ta! Sen tror jag att det kan bli positivt för grabbarna att pappa har en egen lägenhet i stan som de får en egen nyckel till.  Speciellt för den yngre av herrarna.

Av Anki - 23 mars 2011 01:28

Vet inte hur jag ska göra nu. Det ringde en kvinna som jag känner både genom hunderiet och genom att hennes son spelar/spelat fotboll . Hon har haft golden från en annan uppfödare men är utan nu. Hon frågade om jag visste av nån omplacering och jag rekommenderade några uppfödare. Men hon ville ha från mig och helst ingen valp eftersom de är pensionärer fr.o.m i år. Underbara människor hela familjen. Jag sa att de kunde få testa att ha Tarzan för att känna på, och de blev eld o lågor. Men jag vet inte hur jag ska göra   inga löften är ju gjorda och jag vet att han skulle bli bortskämd som ett litet barn. Och det kan han inte bli hos mig som har tre hundar. Jag har iaf lovat att de ska få låna honom och testa. Trivs de med varandra så måste jag sluta att vara egoist och de har lovat att om han vill hem till mams så kör de hem honom omgående. De får en hund utan att betala en massa pengar och jag  blir lite avlastad......Massor med promenader och så har de sommarställe vid havet där han får springa lös hela sommaren. Men fan så jobbigt psykiskt, det är som att lämna bort ett barn   

Av Anki - 22 mars 2011 00:45

I dag var jag till arbetsterapeuten på Matfors VC. Gjorde illa mig i höstas och läkaren sa att det inte var nåt fel trots att handen var jättesvullen. Styrketräna handen och hör av dig om det inte blir bra.....Det blev inte bra  Fick remiss till röntgen o sen blev jag kallad till läkaren igen som sa att det inte var nån fraktur(klart som f-n när det har gått 4 månader) utan början till artros (förslitning) så jag skulle få komma till en terapeut.

Det första hon sa när hon såg handen var "men herregud vad svullen du är, det måste ha hänt nåt i mellanhanden" Förbannade jävla cykelreparatörer !! När jag bröt handleden och den var helt av, så sa doktor J att eftersom jag kunde röra fingrarna så var det inte nåt som var av. Men det fick han äta upp när ortopedläkaren ringde upp honom. Nu ska jag ha en skena men det kommer inte att bli bra...LESS !!

När jag kom till ICA så träffade jag en gammal bekant som ska till Thailand i november, och som frågade om jag skulle med. Bjuder du sa jag...Ja men du måste bestämma dig snabbt fick jag till svar      

Av Anki - 19 mars 2011 02:29

Ja nu sitter jag här igen, när alla ni vanliga normala människor sover. Om ni gör det....fullmåne är det och då är vi varulvar vakna   Har haft en hektisk vecka (självförvållad) då jag har skurat ur köksskåpen på löpande band. Rensat och burit ut kassvis med prylar till det andra huset. Om jag vågade ha en loppis så skulle jag  säkert få ett bra tillskott i huhållskassan...Men,men. Nu är det snart dags för Pontus rum (när han inte är hemma?) Sen ska jag tömma bokyllor m.m Varför sparar man böcker man läst? Man läser dem inte en gång till eller hur ? Hade planerat att måla om vardagsrummet men nu har jag bestämt mig för att tapetsera om ist, så nu ska jag börja att riva ner befintliga tapeter.

Men det känns jätteskönt att elda upp allt gammalt rat....ibland biter man sig i läppen för att inte ångra sig.  

Av Anki - 16 mars 2011 00:47

Sitter och småfnissar för mig själv. Jag var nog rätt så stressad i helgen ändå. På lördag morgon så var vi lite sen iväg men det var lite trafik så det gick bra att köra inöver stan. Jonas äter ju inget på morgonen men när vi närmade oss stan så frågade han om vi kunde köpa en drickyoghurt. Ok sa jag, det har de på macken ovanför Nordichallen. Sen satte han på sig lurarna och lyssnade på musik och halvsov. Och det måste nog jag ha gjort också....Satt och filosoferade om allt och inget...och konstaterade helt plötsligt att jag var i Birsta   När jag fällde kommentaren "Men gud jag har åkt fel" förstörde jag Jonas inre lugn. Han blev skitnervös. Jag kollade klockan och tänkte att om jag brassar lite på motorvägen så går det nog bra ändå....och det gick nästan bra. Men yoghurten ville han inte ha längre  Är det nån mer än jag som är så här vimsig? 

Men nu är det ny vecka med sol och vackert väder och massor med positiv energi.  

Av Anki - 13 mars 2011 23:05

 Japp då var den här fotbollshelgen slut. Började med match fredag 19:30. Sen lördag morgon, samling 09:00 och match 10:00. När den var slut så tittade vi på när Pontus spelade med Medskogs 11:30. Sen åkte vi hem och jag tog en jätteskön promenad i solen med hundarna, fixade in ved och gjorde iordning middag som vi åt innan det var dags för att bege sig till Nordichallen igen. 20:00 var sista matchen för dagen. Vi kom hem ca 21:30. Då var det bara att tvätta matchkläderna och ställa inför söndagens äventyr, tog ett glas vin framför TV:n innan kväll. De första tre matcherna gick ju hyfsat. Oavgjord, vinst o förlust.

Vi hade en mycket tuffare grupp än A-laget som mötte bl.a Selångers P94....

Söndagen började med att två st glömt matchkläderna, två st fotbollsskorna och en hade sovit över. Med andra ord kaos, och det avspeglades i matchen. Efter ca 5 min blev det ett rött kort p.g.a en ryggknuff. Underligt domslut...Och sen blev det ett till när det protesterades ljudligt. Så i 18 min spelade Hassel U med 4 spelare på planen mo Forsa som sen vann hela cupen. Så 2-4 var ju rätt bra ändå tycker jag efter omständigheterna. Men ett snöpligt slut på cupen blev det ändå.  

Av Anki - 10 mars 2011 00:33

Var till Annica Hedörn och surrade bort ett par timmar på fm. Blev bjuden på semla...hm, jaja en gångsföreteelse. Men gott som fan iaf, fniss. Och så blev jag presenterad för Challe...vilken snuttis !!!! En kattunge på nån vecka, mjauuu. En trevlig förmiddag. Sen hem och klyva lite ved innan maten. Då ringde Benny och frågade om killarna kunde spela match. Larsson hade ringt och frågat om om ungdomslaget kunde spela en träningsmatch mot A-laget inför helgens cup i Nordichallen. Pontus hade raid så han kunde inte men Jonas var peppad så då blev det inte riktigt som jag hade planerat kvällen. Min supergoda kycklinggryta får vänta till torsdag, likaså Pontus klippning. Tur att man fryser in köttfärssås som blir över ibland. Alltså blev det pasta med köttfärssås...

Sen drog vi iväg till Västhagen och matchen. Kan för mitt liv inte förstå varför man ger sig på den som är vekast på planen. Först så sopade Hawreh en armbåge rätt upp i ansiktet på Jonas, lite senare så gjorde den säkert 50 kg tyngre Peter E en otrevlig grej så att han höll på att krossa foten på Jonas. Men Jonas bara skrattade och sa att det är ok. Trots att han inte kunde ha skon på foten...Ungdomarna utklassade A-laget och sen var fulspelet ett faktum. Tråkigt men sant, det var ju bara en träningsmatch.

Av Anki - 9 mars 2011 02:13

Love of my heart...  

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards