Alla inlägg under maj 2017

Av Anki - 21 maj 2017 00:02

Ja typ så blir man efter att ha klättrat upp och ner på en stege i tre dagar med en söndertrasad lårmuskel. Får ju vara tacksam att den höll så länge som den gjorde. Nu är det bara att hoppas att den lugnar sig till nästa vecka, så att jag inte måste äta värktabletter på semestern som jag längtat så mycket till. Gratis drinkar och vin i en vecka utan att kunna utnyttja det vore ju trist. Voltaren-gel är ju helt uteslutet då man inte ska använda den i kombination med stark sol.



   

Av Anki - 19 maj 2017 23:23

Var till Birsta en sväng idag och fick sällskap av Pontus. Vi käkade (vi satt ute i solen och åt!!)och så var vi bl.a på Ikea. Där var det nån som hade himla skojigt åt sin lättskrämda mor. Han skrämde mig så att jag vrålade rakt ut......två ggr   Andra gången var det planerat så att han kunde snappa till Jonas. Älskar att få tillbringa några timmar med killarna då och då. Sist bjöd Jonas mig på Grekiska Kolgrillen. 

Ja och när jag kom hem så var det bara att fortsätta måleriet. Värsta väggen med storfönstret och balkongdörren.....skruva bort gardinstångsfästen, fönsterbräda och plocka ur hörnskåpet så att jag orkade flytta fram det. Hela tiden övervakad av Smulan som surt inspekterar varenda förändring. Men nu har jag "bara" sista långväggen kvar, ca 6 m. Lite orolig att färgen inte räcker. Trodde att jag hade fyra hinkar men den understa var lavendel.......hur hade jag tänkt då ?? Länge sen jag köpte färgen så det har jag glömt, fniss.

Igår kväll var jag tokslut vid 23 och gjorde kväll då. Och vaknade 03:30 med en jävulsk hjärtklappning plus huvudvärk som höll på i två timmar. Gick upp eftersom jag fick panik. Sen slumrade jag till en sväng.....tills Smulan kom och ställde sig på bröstet på mig ( kändes som om hon vägde minst tio kg)....och slickade mig i ansiktet. Hon ville ju ut så då var det bara att kliva upp igen. Så nu börjar det kännas som en god idé att göra kväll. 


Nattinatti   

Av Anki - 17 maj 2017 23:57

Vaknade full av energi men hade lite ärenden innan jag kunde fortsätta målningen. Struntade i att vara präktig och köpte wienerbröd på ICA till fotbollsfiket. Var upp med alla grejer och matchkläderna m.m till Hasselbacken. Ont i varenda muskel i kroppen men när jag kom hem så fortsatte jag att måla. Vid 16-snåret var det dags att fixa käk, duscha och åka upp till Hasselbacken igen. Bla, bla, bla, de vann och sen blir jag ju alltid ensam kvar att städa och plocka. 

Väl hemma så tänkte jag att jag skulle koppla av med ett glas vin.....Men har så ont i kroppen så det funkar inte. Har tagit värktabletter och smort in med Iprensalva. Kan ju inte ta Voltaren då det bara är en dryg vecka tills jag åker till Kreta och Voltaren inte är förenligt med solen. Blir nog kämpigt med min målning men vägrar att kasta in handduken.......


Nattinatti   

Av Anki - 16 maj 2017 18:43

Var in till stan handlade korv och korvbröd till fotbollen i morgon, och lite andra småärenden. När jag kom hem så gruvade jag mig ett par timmar innan jag satte igång med målningen av vardagsrumsväggarna. Och nu ångrar jag mig..........

När man har ont nästan överallt i kroppen redan innan och ska hoppa upp och ner på en stege och krypa efter golvsocklarna. Jag fixade en vägg och sen blev jag tvungen att ge upp. Får fortsätta i morgon...men måste ju baka nåt i morgon också till fotbollen. Eller så skiter jag helt enkelt i att baka och köper nåt fikabröd. Det brukar ju inte direkt vara nån rusning efter fika.  

???

Av Anki - 16 maj 2017 11:06

Tydligen så har jag gjort eller sagt något fel......igen........  


Åker och köper korv korvbröd till fiket innan jag åker hem och målar lite då   

Av Anki - 15 maj 2017 21:46

Härligt att vakna med fortsatt arbetslust ! Målade den fläckiga vardagsrumsväggen med spärrfärg idag, bökigt att klättra upp och ner eftersom väggarna är 2,40. Men nu är det gjort och bara att fortsätta med den färgen som ska vara. Satt och myste med en kopp kaffe med djuren i solen en stund också. Sen ner till Västmarken och lasta ved innan jag åkte ut till H-E i Timrå. WOW!! säger jag bara, länge sen jag fick en sån varm och lång kram......Man vet aldrig men fikafrämmande kommer jag med säkerhet att få framöver. Det var bara för lite olja till bromsar/koppling = luft i ledningen och det tackar jag för. Jag kollade ju det själv i går kväll men tittade inte var slangen till kopplingen var i förhållande till mängden olja.. 

Alltså är jag nöjd och belåten nu, ingen rasad koppling. Nu ska jag snart se på Hawaii Five - O och sen hopp i säng !


  

Av Anki - 15 maj 2017 00:00

Energierna flödar......Putsade alla fönster i dag. Mår inte så bra i själen så jag måste ha saker att göra. Tänkte börja med att måla lite väggar men kom på att jag först skulle åka till Matfors och handla några delar för att kunna baka. Såg att Ålund o Stiernström var på torpet så jag svängde in dit. Fick massor med klippta mattrasor av Lena. Och så frågade de om jag ville äta pizza. Hm....hade tagit fram lax......men den kan jag ju äta i morgon också. Gratis är gott, och så fick jag ju äta med älskade lilleman också. MEN ett aber...Har tyckt att bilen har "skuttat" till och tänkt att det är jag som kör dåligt. Och när jag kom till Lucksta så känner jag att kopplingen är slack och tar långt ner, inget spel alls nästan..

Så i morgon blir det en sväng till Timrå för bilfix hos en gammal skolkompis. Som jag fick kontakt med genom ytterligare en skolkompis. Från klass 7-8 båda två   Kände mig nästan lite blyg när jag ringde till honom     


Sweet dreams   

Av Anki - 14 maj 2017 11:41

Igår ägnade jag ett antal timmar åt att först göra ren min altan med hjälp av en högtryckstvätt. Torkade allt och dammsög väggarna till och med. Till sist oljade jag in den och ställde tillbaks möblerna. Nu ska jag sätta upp väggar som jag kan dra för vid dåligt väder och på kvällen, och dra bort om jag vill sitta i solen. Känner mig såå nöjd med mitt arbete. Fick dessutom en riktig släng åt ischiasnerven på vänster sida på slutet. Men vägrade att ge upp när jag nästan var färdig.....


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards