Alla inlägg under juni 2017

Av Anki - 9 juni 2017 16:04

Köpte mig en ny plånbok på Kreta. Egentligen så är det inget fel på min nuvarande men är lite trist med en svart bara. 

Tycker i alla fall att den nya är snygg.



    

Av Anki - 9 juni 2017 15:45

Är ju fotboll i kväll och hade inget gott hemma så jag tänkte att jag trotsar ryggen och åker till Birsta. Preparerade mig med Naproxen och Linnex innan avfärden. Gick hyfsat på ditvägen. Var in på Ikea och köpte två gardinstänger som ska användas till mitt uterum. Och på vägen ut till kassorna så började det att köra ihop sig. Försökte att lyfta ner en större växt från en vagn......och höll på att tappa den pga smärtan. Var in och köpte en flaska vitt och så en liten flaska bubbel som jag ska hänga på Tove på onsdag när hon tar studenten. Men det verkar som om jag får passa på vinet, det blir värktabletter och räksallad i kväll. Sist på rundan var Willys och där var det helt kört. Kunde knappt röra mig och kassörskan hjälpte mig att lägga varorna i kassen. Sen skulle hon ropa till nån att komma och hjälpa mig att bära men då sa jag att jag fixade det. Med kallsvetten forsande så masade jag mig sakta ut till bilen.

Så nu får vi se om jag blir liggande i kväll också. Planerna var att köra igång grästrimmern men det får jag skrinlägga nån dag eller två.........kanske. Beror på hur tjurig jag är.


    

Av Anki - 8 juni 2017 22:46

Upp tidigt och iväg in till stan. Och var väääldigt nära att köra på två rådjur i "hallbergs backe". Troligen två fjolårskids. 

In i stan och till Elitrehab. Han visste verkligen vad han gjorde och förklarade en massa om min skada i lårmuskeln och senfästet. Men det var inte någon trevlig upplevelse när han började behandlingen. Det gjorde så ont så att det inte ens går att beskriva. Han använde sig av armbågen när han började att tänja ut muskeln......Kommer nog att gruva mig en smula inför nästa besök......Han sa att jag nog får ont efter behandlingen.

Sen var det ett besök på somatiska för att tappa 4 dl blod, och det kommer jag att få göra var fjortonde dag  ett tag framöver. 

Och till sist upp till Mats i Bosvedjan och betala Smillas operation. Fick ju inte göra det direkt eftersom det tog sån tid för Agria med direktregleringen. Och sen åkte jag ju bort en vecka, men nu så är det fixat. 

Har ju dessutom haft jätteont i ryggen till och från men i dag när jag kom hem så brakade den ihop. Tjurade på ändå med att tvätta matchkläderna, hänga dem på torkvindan, ta ner dem och packa väskan igen. Till sist kunde jag inte gå upprätt utan lade mig på sängen en stund. Panik när det inte ger med sig trots voltarensalva, diklofenak och 1g alvedon !! Funderade ett tag på att ringa sjukvårdsrådgivningen men förmodar att de bara skulle säga att det är vila som gäller.....

Förflyttade mig till soffan och där har jag legat hela kvällen, somnade till o med ifrån fotbollen så då är det illa ställt med tanten. Hoppas att det är bättre i morgon...........


    



Av Anki - 7 juni 2017 09:34

Ja Jonas ringde ju då till sist. De hade varit på bio och då är det ju inte så konstigt att han inte ville prata i tfn.

Men han guidade mig så att till sist funkade i alla fall Netflix. Det berodde ju inte på någon felkopplad kabel men var ju lite stök innan vi kom dit. Mycket beroende på att mamman klickad på fel knappar och fel bokstäver några ggr. Jag blev stressad då jag visste att han skulle upp och jobba och klockan var halv ett innan det var klart. 

Så nu är det bara att ringa och kolla med Canal Digital vart nätverksadaptern ska sitta. När jag googlar så står det att jag ska trycka på krypteringsknappen på båda adaptrarna........men det finns ingen sån knapp?

Myggbetten kliar som fasen fortfarande men efter att jag har smort med kortisonsalvan nu några omgångar så är det lite lugnare i alla fall. 

Har ringt till somatiska i dag och ändrat tiden och så frågade jag hur värdena låg. Och det var ju inte bra.....uppe i 300 igen på bara ett år och gränsen är 50. Får väl höra mer i morgon. Vet inte om Wallvik skulle prata med mig då eller om det blir senare. Jag lär ju få ränna där varannan vecka nu igen ett tag. 



  


Av Anki - 6 juni 2017 22:54

De har haft LAN här när jag varit borta och internet har ju funkat så där sen jag kom hem. Ikväll så laggade det hela tiden. Tyckte inte att kablarna satt som de skulle och ålade runt på golvet och kollade. Ringde till Jonas för att be om hjälp men han tryckte bort mig......Men till slut så fick jag nog rätt kabel på rätt plats för det funkar åtminstone nu. Men de har dragit ur nätverkskabeln till TV:n också så inget Netflix eller On Demand :-(

Av Anki - 6 juni 2017 08:48

Nära ett och fötterna hysteriskt sammanbrott nu....Det kliar så vansinnigt på bägge benen från knäet och nedåt, så att jag mår illa ibland. Har provat allt inklusive ättika. Nu var det en som sa att antihistamin hjälper så jag har tagit en tablett Loratadin. Annars måste jag åka till stan och apoteket idag och köpa hydrokortisonsalva. Har gjort slut på en tub Xylocain redan som bara hjälper en kort stund.


    

Av Anki - 5 juni 2017 23:20

Japp, månadens vävmöte avklarat, och jag fick min svarta Petissa. Tycker faktiskt att den är riktigt vacker. Hade en superjobbig natt igår p.g.a alla bett som verkar bli fler och fler. Trodde ett tag att vi hade haft vägglöss på hotellet, men hör att många fler på olika hotell och olika orter är drabbade av samma farsot. Har provat med alla botemedel men utan positivt resultat..

Tills i kväll när jag pratade med Fred och han föreslog ättiksprit. Svider som faaaan men dämpar ett bra tag. Riktigt jobbigt när det kliar så att man mår illa. Panikångest på vävmötet när klådan tog fart ordentligt......Två ouzo i kväll och hoppas att jag somnar och får sova några timmar....

 

    

Av Anki - 5 juni 2017 14:31

Först en bild från bron mellan hotellbyggnaderna och sedan nattbild på ingången till foajén (när vi väntade på bussen till flyget). Och sist kvällsbild på den övre poolen.

     

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards