Alla inlägg den 28 december 2017

Av Anki - 28 december 2017 23:35

Gjorde en smygkoll på Agia Marina...Sugen?? Jajamen   Älskar det stället och fick presentkort i julklapp....  

Av Anki - 28 december 2017 20:56

Slötittar på en film på 11:an som heter I do, I do, I do. Skrämmande sant.....Man ska inte gifta sig om/när det inte är för äkta kärleks skull.....Lycklig singel i nio år och nu är jag inte singel men lycklig är jag ändå, fniss  

Av Anki - 28 december 2017 16:59

Diskussionerna är i full gång igen om väghållning/plogning. Men förbi mig måste vägen vara riktigt bra....eftersom de flesta blåser förbi här som om de har eld i arslet. Jag håller på att bli påkörd nån gång då och då när jag kör ut från min utfart. Och värst är det när det är mycket snö eller halt?? Och än en gång, jag påstår INTE att jag alltid håller hastigheten. För då skulle jag ljuga     

Av Anki - 28 december 2017 16:09

     

Av Anki - 28 december 2017 14:19

Just nu känns det som om all ork har runnit ut och vill bara sova. Jävulskt ont i min stelopererade handled, den fixar inte så här mycket påfrestning. Har dragit av snön från växthuset nu och hackat loss isen, skottat av balkongen, skottat en gång till lagårn, skottat av båda broarna till andra huset och hämtat in ved. Ensam är stark sägs det men ibland känns det ju inte så. 

Hansa ringde nyss och sa att han har satt på slungan på den "lilltraktorn" men var i stan, och skulle komma sen. Är ju ingen brådska när jag vet att jag får hjälp. Vad skulle jag göra utan honom? Han mekar med bilen, skottar snö, kör hit ved m.m Han tar sig tid, bara man ber snällt....Såna vänner/grannar växer inte på träd   

Av Anki - 28 december 2017 13:02

Andra försöket att bärga plogtraktorn ur diket vid Allstugan och några bilder från huset på höjden.

       

Av Anki - 28 december 2017 10:03

Ska skotta av balkongen nu så att Hansa kan dra bort den snön när han kommer med traktor och slunga. Känner mig  mer positiv idag när jag vet att jag får hjälp av det tunga artilleriet...  Så nu får jag inte panik av dagens snöande. Ska skotta ner till lagårn bara, så att jag kan hämta ved.


Av Anki - 28 december 2017 00:25

Ibland så är det upp....och ibland ner. 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards