Alla inlägg den 11 december 2017

Av Anki - 11 december 2017 22:24

Ajjemen som nån skulle ha sagt. Var till Hassel på julgröt först. Vi hade bestämt att jag skulle hämta Kerstin så halv sex plockade jag upp henne i Västerbränslan. Det var faktiskt en riktigt trevlig tillställning. Arne Brodén och Karin spelade och sjöng. Lite allsång blev det också. På slutet så talade Kicki om hur det var med inköpet av kapellet. För att det ska bli kvar som förut så köper Myran det och Myran byter namn till Myrans kapell........nånting. För att även män ska kunna vara medlemmar. Och eftersom Myran numera bara består av 10 medlemmar så ska man försöka att få bybor m.fl att bli stödmedlemmar. När det var slut så skulle Kerstin och jag till Arne och spela upp filmerna som Kerstin gjort. Det blev fem vändor fram och tillbaka mellan Hassel och Bränslan innan alla grejor var på plats. Det hade kommit ca 1 ½ dm snö och vägen var helt oplogad så jag kände mig som en vägens riddare med en nu fungerande fyrhjulsdrift. Speciellt vid möte och på vägen in till Kerstin.

Måste faktiskt säga att det var länge sen jag skrattade så mycket som i kväll.

   

Och så till sist ett tfn-samtal med mitt   Älskar dig !!


Av Anki - 11 december 2017 15:27

Fick ett tfn-samtal i går när jag var i Västmarken. Det blir nog buggkurs igen till våren. 

 

Av Anki - 11 december 2017 12:53

             

Av Anki - 11 december 2017 12:38

Snö kan vara vackert.....    




       

Av Anki - 11 december 2017 12:09

I går höll jag på att tända eld på vardagsrummet och nyss när jag klöv ett vedträ så small det av och så kom det som en projektil precis förbi huvudet. Lite närmare så hade det nog gjort ont......Går gott nu....

Av Anki - 11 december 2017 10:01

Blir lite hemmapyssel idag och ikväll är det julgröt i Hassel med vävstugan och Myran. Är väl inte direkt så sugen att åka upp men det kan vara bra att vara där och lyssna på diskussionerna/infon gällande försäljningen av kapellet. 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards