Alla inlägg under december 2017

Av Anki - 19 december 2017 14:31

Har ju en hörsnäcka till mobilen som lever ett eget liv. Den bestämmer om jag ska svara eller inte. Och den svarar även när jag inte ens är i närheten av mobilen. 

Var ju ute förut och grejade. Såg att Kerstin åkte förbi och saktade in, men hon tutade och fortsatte. Sen när jag kom in så hade jag en massa sms från henne. Hon frågade vad jag pysslade med....svarar och sen pratar inte?? Jag har till och med tutat med en båttuta skrev hon..HÖR DU INGET !!!! Och när jag kom in så såg jag precis då att telefonen lyste och hann svara. Då hade snäckan svarat själv igen utan att jag var inne. Men då hann jag och kunde förklara saken   Skulle ju byta den igår när jag var till stan, men då hade jag glömt att ta med laddkabeln....  

Av Anki - 19 december 2017 13:24

Fick främmande av Andersson idag. Bjöd på fika och så fick jag hjälp med att kapa och fixa till granen. Så nu står den inne i vardagsrummet i sin fot och acklimatiserar sig. Suveränt när nån håller i granen och man kan ligga på golvet och skruva fast den rakt i lugn och ro. Funderar på ljusslingan jag köpte i går. Tolv meter känns långt, tror att jag ska kolla det innan jag åker till stan om jag måste byta.....Fick ett presentkort på thaimassage som jag ska åka och utnyttja i eftermiddag. Gruvar mig lite då jag var med Pontus en gång på sån, och han sov i ett dygn efteråt . Det har inte jag tid med nu   


Av Anki - 18 december 2017 18:50

Började dagen med att göra lussebullar åt Jonas och Emma. Bar in ved och sen åkte jag in och träffade Jonas i Birsta. Han hjälpte mig att köpa en julklapp som det behövdes lite experthjälp till. Sen köpte jag lite julklappar och handlade lite julmat innan jag åkte hem. Spännande som fan blev det....inte alls....när jag var in på boa och skulle köpa två flasor bubbel som jag ska ge bort. När jag gick in så såg jag ett rödvin som jag tänkte se vad det var. Gick till hyllan och lyfte på flaskan. De hade ställt kartonger bredvid hyllan och när jag lyfte flaskan längst ut så gungade hela hyllan till. Och flaskorna började att åka omkull. Jag lyckades stoppa det värsta men två flaskor åkte i golvet och det skvatt rödvin åt alla håll. Som tur var så hade killen i kassan närmast sett alltihop men det var ändå skämmigt. Det var säkert nån som trodde att jag rev ner flaskorna men då får de väl göra det dårå.... Var in på Ica och köpte solrosfrö också. Fick ett tfn-samtal när jag åkte hem om en grej, men det skriver jag om i morgon  Nu funderar jag på att gå ner i garaget och kapa till julgranen och ställa den i foten. Köpte en ljusslinga i dag i stället för den gamla julbelysningen som man gruvar sig för att sätta fast varje år. 


Av Anki - 18 december 2017 00:07

 

Av Anki - 17 december 2017 21:52

Ja det kan man ju undra?

Av Anki - 17 december 2017 17:36

Det kostar å ligga på topp...Måste hitta på nåt så att jag piggnar till, kanske åka och tigga en kopp kaffe nånstans?

Just nu orkar jag inte baka lussebullar, men det är ju långt tills det är natt   

Av Anki - 17 december 2017 17:07

 

Av Anki - 17 december 2017 15:27

Ja det löste sig till sist med djuren, så jag kunde sova över i grannsockna. Vi var ju bjudna till "Klingen" på filmkväll i går och det var himla mysigt. Men när jag kom hem var det inte riktigt lika mysigt. Hade ställt ett element i köket men när det är -14 ute så ger det ju bara värme där det står. Så det tog en stund innan jag fick upp värmen i hela huset....

Men nu bakar jag havrekakorna och stryker dukar och gardiner så då blir det extra värmekällor   Har ju fått en till beställning på lussebullar så jag får se hur jag gör senare ikväll. Ska leverera dem till stan i morgon i så fall. Ska eventuellt gå en sväng i Birsta med Jonas också.

I morrn måste jag försöka att få bort snön från taket på växthuset också, så att det inte brakar ihop. Tänkte ta upp granen från garaget idag men ids inte.....Hej hopp, små små steg mot jul....puh.

   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards