Alla inlägg under december 2017

Av Anki - 28 december 2017 00:12

Japp...riktiga vänner ska man vara rädd om. Såna som bryr sig och som "läser" mellan raderna....när det går tungt.... 

Av Anki - 27 december 2017 22:32

Helt knäckt efter dagens skottning. Armarna och axlarna värker....Och har fortfarande hela garageuppfarten, en bit av gården och ner till lagårn kvar. Men fick främmande nu i kväll som lovade att komma med traktorn i morrn. Det ska ju komma nån decimeter till i natt så jag tar tacksamt emot hjälpen. Måste komma ihåg att flytta Chevan innan jag lägger mig. 

Av Anki - 27 december 2017 09:54

Japp bara att ta tag i snölassen igen. Skulle ner till Matfors också men plogbilen/traktorn ligger i diket i Mellangård och väntar på bärgare. Så det blir att avvakta...

 

Av Anki - 27 december 2017 09:49

Av Anki - 27 december 2017 01:00

Ja lite panik då jag öppnade dörren förut. En snödriva utanför dörren, vedlådorna fulla med snö m.m Men skiter i eländet tills i morgon bitti.    ringde ju så då blir jag glad och skiter i snön   Love you.....  

   

Min älskade höna.....mitt hjärta värker av kärleken till dig   

Av Anki - 26 december 2017 19:04

Varit ute och skottat....igen. Är vidrigt trött nu på snöskottning. Orkar snart inte över drivorna med snö-lassen nu utan att ta till alla jävla krafter jag kan uppbringa. Vet ju ändå att det bara är för att det ska se bra ut. Tar mig ju både ner och upp på gården med fyrhjulsdriften själv om det kniper. 11903 steg hittills idag på aktivitetsarmbandet så nåt positivt är det ju också.

Eldade lite också. Jonas kallar mig för Västergårds pyrotekniker   

 

Ha en trevlig kväll   

Av Anki - 26 december 2017 15:46

Ja det blev 5 km i alla fall, bättre än inget. Lady fick snöklumpar mellan tårna hela tiden som vi fick plocka bort med jämna mellanrum. Och jag hade kramp i mellangärdet till och från så jag trodde att jag skulle få spunk. Och när vi kom hem igen så skottade jag snö....Sen gick jag in och åt hårdmackor med inlagd strömming på. Så alltså är det rätt åt mig om jag får ont i magen   Men nu har jag tagit en tablett så förhoppningsvis lugnar det sig. 

 

Av Anki - 26 december 2017 12:09

Tog en rejäl sovmorgon i dag. Mådde inge bra i natt så jag var uppe och gick vid fyra med kallsvetten forsande. Får skylla mig själv när jag äter sånt jag vet att jag inte tål.....Ska bära upp ved och skotta snö nu. Men nu snöar det igen så jag tar det efter prommisen tror jag. Ska ta Lady och gå en långprommis uppöver Norrhassel.Har varit lat länge nu, men nu ska det bli steg på stegräknaren igen. Har ju jobbat bort drygt fem kilo sen 12/8 och planen är väl ett par kilo till....Kanske dags att börja att använda motionscykeln jag köpte också.........


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards