Alla inlägg under december 2017

Av Anki - 11 december 2017 10:01

Blir lite hemmapyssel idag och ikväll är det julgröt i Hassel med vävstugan och Myran. Är väl inte direkt så sugen att åka upp men det kan vara bra att vara där och lyssna på diskussionerna/infon gällande försäljningen av kapellet. 

Av Anki - 10 december 2017 23:13


Pratat en stund med den bästa ever     Och tittar på förra veckans Så Mycket Bättre. Kicki är underbar, snarkar sig igenom morgon-yogan   Gjorde en eldpuff förut ikväll i kaminen så att jag blev rädd. Såg inte att jag skruvat av hela korken på tändgelén och klämde till på flaskan så att det bara vällde ut över veden. JÄVLAR vilken puff det blev !!



Av Anki - 10 december 2017 20:59

Och nu blev det lite pinsamt............

Av Anki - 10 december 2017 16:58

  Ja vet inte men hon har kräkts i några dagar. Hon är ju inte ofta ute och tar råttor eller fåglar så jag är lite orolig. Men i höst har hon faktiskt tagit en och annan mus så man vet ju inte. Pontus undrade förra helgen när han sov här varför hon inte vill gå ut längre.....

Problemet med henne är att hon inte äter varken räkor, köttfärs, ost, grädde eller annat som man brukar kunna lura i katter medicin med. Och jag brukar ringa till vet och få frontline som man lägger mellan skulderbladen. Men var in till apoteket i Birsta när jag åkte från Timrå och köpte tabletter. 

Alla som någon gång har försökt att ensam hålla fast en katt och göra något som den inte vill, förstår att jag hade en riktig batalj nyss. Men jag överraskade/chockade henne och med lite brutalt våld så tror jag att jag lyckades trycka ner tabletten i svalget på henne innan jag nöp åt käkarna tills hon svalde. Jag hittar ingen tablett på golvet i alla fall. Och inga klösmärken fick jag heller.......Så nu håller jag tummarna att jag slipper ringa vet. före jul.

På apoteket så var det en ung tjej som stod i kassan. Hon surrade en massa om mat och avföring m.m och talade om hur jag skulle ge henne avmaskningen. Hon sa att hon jobbar på en djurklinik och blev lite orolig att jag inte ringer veterinär??Jag sa flera ggr att jag vet hur man ger avmaskning till djur och att jag har haft hunduppfödning/kennel och katter i 30 år så att jag vet vad jag ska göra eller inte. Och man ringer inte till vet det första man gör för att katten kräks några ggr. 


Av Anki - 10 december 2017 16:26

 

Kom nyss hem från Timrå. Har varit en så där himla mysig helg som man inte vill ska ta slut.   Men det gör det när man bor fem mil ifrån varandra. Konstigast är det att jag känner mig hemma i lägenheten Timrå. Trodde jag aldrig skulle hända, men har insett att om man vill få ut något av livet så måste man kunna ge efter och ändra sig till en viss del  Förutom foppatofflor, "bråttomskor" och joggingbyxor   

 

I´m so in love  



Av Anki - 9 december 2017 15:47

Japp, nu rullar det på mot jul. Som vanligt så tänker man att...jag hinner. Och de sista dagarna stressar man halvt ihjäl sig. Men i fjol så gjorde jag uppror mot mig själv och klädde granen vid Lucia. Och det var helt underbart att slippa det natten före julafton. Har haft den traditionen ända sen jag flyttade hemifrån när jag var 16 år. Plus att skura golv, stryka dukar, pynta, slå in julklappar och griljera skinkan, göra färskost m.m Och dessutom alla djur...Hundar, katter, kor, hästar, höns, grisar, får.......dock inte alla samtidigt....och så killarna så klart. Förstår inte hur jag ens orkade vara vaken på julafton förr. 

För att inte tala om den julen X-et blev skjuten 2 dagar före julafton. Pontus var 11 månader och Jonas drygt 2 år. Då var det nära katastrof, men med snälla nära och kära som hjälpte mig så fixade jag det. Pojkarna sov middag och jag stod och kokade rörost när xxxxxx ringde och sa vad som hänt. Lite hysteriskt var det tills läkaren ringde från sjukhuset och sa att det skulle gå bra.....Jonas fick en chock när vi kom till sjukhuset och han såg pappa i sjukhus-sängen med alla slangar och fullt pådrag...

Det är historia nu men likafullt en livserfarenhet. Man ska vara rädd om varandra, man vet inte vad som händer i morgon. 



Av Anki - 9 december 2017 14:09

I går kväll blev det myskväll   Och när darling åkt hem så kom Lena och Benny och tog en fika. Fick hjälp att pumpa upp trycket i hydrofortanken också. Den skulle nog behöva bytas ut snart enligt mr X. Sen bar jag upp två lådor med ved och drog av is och snö från taket. Axlarna höll på att gå av kändes det som när takskrapan fastnade i snön och jag måste använda all styrka för att få loss isen under snön. Men nu kan jag sätta i kabeln till utegranen igen utan att vara rädd att den går sönder av trycket. 

Nu ska jag åka till Biggan en sväng och sen ikväll blir det grannsockna.   

Av Anki - 8 december 2017 09:38

Ska plocka lite gran- och enris idag som jag ska göra dörrdekoration av, och så ska jag sätta en skvätt på altan. Ev blir det en "liten" utflykt västerut med   Biggan skulle komma med Partylite-ljus men det får vi ta i morrn i så fall. Är ju nån som brukar vara här som inte tycker om att jag tänder ljus.....Vi hade en mindre diskussion om hettan i just Partylites teljus. Det sägs ju att de bara kommer upp i 60 grader men han har ju en point där.  Alltså gick han nöjd och belåten som segrare ur diskussionen     Nu ska jag ut och mata fåglarna och hämta ved. Och ris....


Ha en bra dag   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards