Alla inlägg den 25 oktober 2016

Av Anki - 25 oktober 2016 19:29

               

Av Anki - 25 oktober 2016 19:13

Var en snabbis till Birsta på em, och jag åker för det mesta gamla Bergsåkersvägen då. När jag åkte in så såg jag alla fåglarna men hade inte riktigt tid att stanna till. Som tur var. För när jag åkte tillbaka så var de kvar och förberedde sig för att lyfta. Tusentals fåglar, bl.a svanar och kanadagäss. Jag fotade dem men tänkte sen att VARFÖR filmade jag inte !! Och medan jag stod där och tittade så började de allihop att "kackla" och liksom testa vingarna...........och sen lyfte de liksom i en speciell ordning. AMAZING !!!! 

Sen var jag in på ICA och skulle hitta nåt till middag. Och då blev det en 10-poängare till. De hade färska torskfileer och hemgjord limeaioli så jag tog en bytta av varje. Och när jag kom hem så gjorde jag champinjonostfyllda torskrullar med grädde och salladslök som fick gå i ugnen. De ska jag äta på torsdag. Och så panerade jag en stor filé som jag stekte i stekpannan och åt med aiolin och potatis och grönsaker. Gott som bara attan var  det !


  

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards