Alla inlägg den 22 oktober 2016

Av Anki - 22 oktober 2016 22:40

Kan bara inte ta till mig medmänniskors, medias och politikernas syn på människors värde. Vi har alla lika värde?????  Det har varit en manifestation för offren på skolan i Göteborg idag på ettårsdagen för morden. Det är ju ungefär lika länge sen morden på IKEA på de två norrlänningarna, mor och son. Då varken Lövén eller media ens brydde sig om att beklaga eller kommentera i pressen. Varför blir det ingen manifestation för dem och deras anhöriga? För de hade också anhöriga....eller?? 

Av Anki - 22 oktober 2016 13:48

Skrev ju i torsdags att jag skulle lägga ut en bild på den sista matta jag vävde. Min stora besvikelse......Synd att jag inte fick väva julmattan som jag hade skrivit upp mig på. Men det blev nyordning.......


 

Av Anki - 22 oktober 2016 10:43

Kunde ju inte sova i natt så då tittade jag på film och så hade jag en påse Brio som jag mumsade på......Tills jag bet i något hårt. Det hade lossnat en stor bit av en kindtand !! Typiskt på en fredag kväll......men det gör inte ont än i alla fall.


 

Av Anki - 22 oktober 2016 00:47

Satt och gruvade mig för att åka till stan i förmiddags och precis när jag hade gjort mig klar att åka så ringde Benny och frågade om jag kunde åka med på utsättning av vägpinnar till Galtström. Jag skulle köra bilen med släp och Pontus och han skulle spetta ner pinnarna. Ryggen var ju ond som en varböld men jag hade smort in mig med voltaren och tagit en alvedon, så jag sa ok. Åkte ett och kom hem åtta. Men då var jag till Birsta och handlade på hemvägen, vi lämnade släpvagnen hos Seth på Skönsmon vid sex-tiden. Men återigen wow vilka vackra platser vi har runt knutarna ! Och så när vi var in the middle of nowhere så kom vi till en varningsskylt. Jag skulle skoja så jag sa att här varnar de för björn......jag trodde att det var en ko på skylten. Men när vi kom närmare så var det en björn på skylten......Jag satt ju inne i bilen jag, mer jobbigt för de två som åkte på släpvagnen......men det kom ingen björn    Vi åkte förbi den minsta kyrka/kyrkogård jag nånsin sett också. Och ett ålhus.... Jajamensan så blev min fredag. Fredagsmysmiddagen som jag skulle göra i lergrytan blev fryst sparrissoppa. Men i morgon ska jag göra gomiddag i stället och dricka ett glas gott rödvin till. 


     

Natti natti   



Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards