Alla inlägg under oktober 2016

Av Anki - 18 oktober 2016 10:50

Blir galen snart på ryggen. Är ju lite osäker på om det är ryggskott eller om jag ändå fick en smäll när jag föll över där olycksaliga däcken som jag själv hade placerat där. Ont gör det i alla fall. Men nu ska jag gå iväg och ta en adventsgran, så att jag hinner sätta ner den innan snön kommer. Och så ska jag till Birsta en sväng. Det blir den värsta pärsen....att komma i och ur bilen. Men med tjurighet och voltarensalva så ska jag nog klara det.........


 

Trevlig tisdag   

Av Anki - 17 oktober 2016 20:22

Ja det kan man ju fråga sig...............

Av Anki - 17 oktober 2016 18:47

Så kan det bli ibland. Men det är väl nån mening med att jag har så j-a ont i ryggen så att jag inte klarar av att köra bilen. Får väl hitta på nåt....vispa lite grädde kanske......så mår man illa sen   Har i alla fall gjort en laddning kålpudding idag. Och tagit en adventsgran.......men klarade inte av att sätta fast den i hålet i backen eftersom det känns som om ryggen är av när jag böjer mig....och sitter......och rör mig.....


 


Åhhhhhh vad gott !!!!!!!  

Av Anki - 17 oktober 2016 11:25

I går blev det inte som planerat med middagsmaten utan jag fick ju börja rota i skåpen för att kunna göra en kycklingwok. Med början i kylskåpet....kinesisk soja, oystersause, japansk soja, teryiaki sause, fisksås, kycklingfond....utgånget datum och bara att tömma ut och kasta. Det märkliga är att båda flaskorna med soja köpte jag i våras så alltså hade datumet redan gått ut när jag köpte dem. Riktigt illa men nu kommer jag att kolla noggrannare framöver. Man tänker liksom inte på datumet på såna varor. Jaja sen kom jag till skafferiet eftersom jag skulle ha nudlar eller nåt. Samma där, en hel kasse med utgånget datum.........Jag vet inte hur det är med nudlar och sånt men jag är livrädd att bli magsjuk så det få gå till den bruna tunnan. I dag ska jag göra min kålpudding i alla fall. Men först ska jag försöka skrapa ihop så att jag kan åka och köpa jackan. Måste börja att handla till fyllaårbalunset också snart. Skulle behöva vinna på trav eller nåt. Jag hatar pengar som aldrig finns............

 

Av Anki - 17 oktober 2016 00:40

I morse när jag inte behövde åka med på pinnsättningen så hade jag ju fikat, duschat och gjort morgontoaletten. Kallt var det inomhus och ont i ryggen like hell. Så jag tänkte att jag kan lika gärna lägga mig på den bäddade sängen och slappna av, eftersom jag inte hade sovit nästan någonting på hela natten. Jag somnade inte då heller men låg i alla fall och slappade tills klockan var elva innan jag klev upp igen. Så nu kommer bakslaget...........jag är inte trött.........Har kollat på två till avsnitt av Narcos och ska snart försöka att göra kväll. Lade undan en jacka på KappAhl i fredags som jag måste hämta i morrn. Ber till Gud att ------- har satt in mina pengar så att det fixar sig.  


Sov gott !

 

Av Anki - 16 oktober 2016 20:06

Alltså kratta löv.......jajamensan det gjorde jag idag med min onda rygg. Fick bort fem-sex skottkärror med löv och sen blev jag tvungen att ge upp. Fikade lite av min gjorda matsäck ute på altanen och sen tog jag och Lady en prommis uppöver moan. Det var massor med älgspår ungefär mitt i backen och Lady hade ett himla bestyr att lukta och inspektera dem. När vi kom tillbaks efter prommisen så var jag och hundarna ute en stund till och jag plockade med lite av varje. Sen var det dags att fundera på middag. Jag skulle göra kålpudding men färsen hade inte tinat och jag hade tagit fram en kycklingfilé också, så då blev det kycklingwok idag i stället. Och det var ju inte så dumt det heller. Nu ska jag nog kolla på Johan Falk och sticka lite på sockarna..........


      

Av Anki - 16 oktober 2016 14:16

Ja i går så var det lite så. Eller egentligen inte. Hade så ont i ryggen så jag hade lite dåligt med koncentrationen. Jag var en sväng till Västmarken och fikade och pratade med Pontus o Lena en stund och kollade på fåren. Sen for jag hem och fixade lite käk. Ugnsstekte en nötytterfilé och till den lite strips och mycket grönsaker. Och ett glas vin till det. Skulle ju vara chaufför idag på HIF:s pinnsättning så jag tog ett till glas till TV:n men sen fick det vara bra. Så jag kollade på en actionfilm först och så började jag att titta på första säsongen av Narco. Gjorde kväll vid tolvsnåret så att jag skulle vara pigg i morse.........och kunde fan inte sova alls. Guuud vad jag blir less på att inte kunna sova när man bara måste ha sömnen. Jaja upp klockan sju och fixade matsäcken och duschade. Men precis när jag skulle åka så ringde Benny och sa att jag kunde stressa av. Flera återbud så att det blev bara två bilar som skulle köra och då behövdes inte jag. Både besviken och glad. Hade varit kul men samtidigt så har jag så ont i ryggen så att jag knappt kan sitta, så det var nog kanske bra att jag blev hemma. Får köra nästa sväng i stället   

Av Anki - 14 oktober 2016 23:38

Man blir himla förundrad över en del människor........Är medlem i/på en singelsida och är inte speciellt aktiv eftersom jag tycker att det är sjukt hur vissa "håller på" Ändå är det väl ok när singlar munhuggs och tokar sig på vettig nivå. Men när man låtsas att man är singel tycker jag att man kliver över gränsen.

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards