Alla inlägg under november 2017

Av Anki - 15 november 2017 00:50

 Undrar om du hör mig Nordström........däruppe bland molnen

Skulle ha behövt prata med dig nu.....

Av Anki - 14 november 2017 20:50

Åkte upp till vävstugan och tänkte att jag väver i två timmar. Men Kerstin var där så jag blev kvar i fyra timmar. Gjorde nästan klart men så klart satt jag och surrade så jag hade vävt fel och fick riva upp nån cm. Men i morrn ska Kristina och jag solva och trä skeden till mattvarpen, så då gör jag väl klart de sista centimetrarna och fållkanten. 

Och när jag kommer hem så fryser jag om fötterna så jag tror jag bryter ihop. Antar att jag får ett tfn-samtal i kväll eller i morrn om ett arbetspass på några timmar. Vi får se.....har ju inget annat för mig så jag antar att jag ställer upp, trots att man fryser arslet av sig. Träffar folk i alla fall, tråkigt att bara sitta ensam hemma Puppet on a string......

Av Anki - 14 november 2017 14:57

Ändrade hela dagsplaneringen och gick till skogen och tog en adventsgran.Det är ett himla bök att släpa hem en gran från skogen. Tung och otymplig. Men fick hem den,  kapade den och kvistade. Sen spettade jag upp ett hål och så kommer nästa pärs. När man ska försöka få granen att stå rak i hålet samtidigt som man slår ner kilar med en yxa. Tungt, bökigt och stickigt är det. Tog motorsågen och spetsade granen nertill så jag hade flisor i håret och överallt. Och nu står den där utanför köksfönstret. Men jag tycker inte att den är fin........suck....och så känns det som om jag kapade den för mycket. Gick en sväng till sen i skogen och har hittat en ny. Den första får bli ett fågelträd i stället då. Kanske tar Jonse med mig och hämtar den i kväll. Har ju pannlampa......För nu måste jag upp till vävstugan, min värsta fiende just nu. En honjävuls liv och lustar.....Och så den där osynliga väggen?  Måste börja att hitta på aktiviteter på kvällarna igen så jag träffar folk. Typ buggkurs eller börja på Trim....

 

Av Anki - 14 november 2017 10:32

MÅSTE upp och väva men har inte ett dugg motivation. Snarare ångest över att vara tvingad.........Skulle hellre ta en lång prommis i solen. Lady skulle också behöva det..

 

Av Anki - 14 november 2017 10:30

 

Av Anki - 14 november 2017 10:22

 

Vi gör väl ett försök då   

Av Anki - 13 november 2017 23:35

Fy fan vad nice att Sverige fixade VM-biljetten ! Pratade med   när jag kollade på fotbollen.....stackarn   

 


Av Anki - 13 november 2017 19:02

Är så jävulskt genomfrusen så jag eldar och kryper ner under pläden på soffan och somnar. Och kommer på att jag inte har burit in ved. Bara att kliva upp, klä på sig och gå ut i mörkret till lagårn och bära in nån kasse då......  Är då man önskar..........nåt annat. Trött och slut i kroppen och hjärtat slår som en bongotrumma....vill bara sova. 

Men snart börjar fotbollen så då vaknar väl skogshäxan till liv......hoppas att det inte blir alltför spännande med tanke på hjärtklappningen   Nepp nu ska jag hänga tvätten.  

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards