Alla inlägg den 13 november 2017

Av Anki - 13 november 2017 23:35

Fy fan vad nice att Sverige fixade VM-biljetten ! Pratade med   när jag kollade på fotbollen.....stackarn   

 


Av Anki - 13 november 2017 19:02

Är så jävulskt genomfrusen så jag eldar och kryper ner under pläden på soffan och somnar. Och kommer på att jag inte har burit in ved. Bara att kliva upp, klä på sig och gå ut i mörkret till lagårn och bära in nån kasse då......  Är då man önskar..........nåt annat. Trött och slut i kroppen och hjärtat slår som en bongotrumma....vill bara sova. 

Men snart börjar fotbollen så då vaknar väl skogshäxan till liv......hoppas att det inte blir alltför spännande med tanke på hjärtklappningen   Nepp nu ska jag hänga tvätten.  

Av Anki - 13 november 2017 17:09

På det som är bra och dåligt, och hur man tacklar det. Tycker ju inte att precis allt är bra och har svårt att släppa det. Och förtydligar lite att det inte har med kärleken att göra     Men ändå runt omkring........

Av Anki - 13 november 2017 16:23

Kom upp till vävstugan och det blev inte något vävt eftersom Sara; Kristina och jag skulle förskeda och dra på mattvarpen på vävstolen. Men det gör inget sa Ulla. Huvudsaken att du är klar på onsdag med duken   Men vi har solvningen och att trä skeden kvar, som Kristina och jag ska göra på onsdag.....suck. Hur var det där med att hinna göra det som känns viktigt hemma? 

Efter fem timmar däruppe och halva tiden hopkrupen på golvet under vävstolen så känner man sig både mör och frusen. Och hungrig som en varg då jag bara hade druckit kaffe innan jag åkte upp till Hassel. Och så lite gnäll också, fan vad jag hatar vissa räkningar !! När man får ont i magen bara av att se kuvertet.....

Och i kväll hejar vi som fan på Sverige i den andra playoff-matchen mot Italien !!!!       



Av Anki - 13 november 2017 09:50

Japp, kallt men soligt och fint. Men jag måste åka till vävstugan jag. Har tre kakdegar som ska bakas ut, ett rum som jag aldrig hinner måla klart och lite annat höstpyssel. Måste ut och hugga en adventsgran också och märka ut en julgran innan snön kommer. Men bäst att väva klart duken först så jag slipper tjatet. Förstår fortfarande inte varför det är så brått? Får nog snart ta emot hjälpen jag blivit erbjuden av Britt. Fick ju en ny Iphone när jag fyllde år. Har haft den i en vecka nu och är supernöjd

 


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards