Alla inlägg den 6 november 2017

Av Anki - 6 november 2017 21:32

Av Anki - 6 november 2017 16:15

Tog en prommis och rensade lungor och hjärnan. Fick främmande en sväng och sen var det diskmaskinens tur. Såg att den fuskdiskat i går kväll så fram med bruksanvisningen idag och skruva bort lite grejer. Och fy fan vad äckligt när jag fick bort alla grejer. Men nu är det väl ok igen om jag inte har satt nånting åt fel håll   

Då började jag med datorn igen. Får ett felmeddelande om flashplayer här på bloggen. Har gjort alla steg och installerat om skiten två ggr och får det ändå inte att funka. Hoppas att Jonas kan guida mig när jag får tag i honom. Ger mig på luftvärmepumpen när jag väntar på svar. Trött som en gnu och så är det vävmöte ikväll. Känns tungt....


  

Av Anki - 6 november 2017 11:41

Ny mobil = nyinstallationer av bankapp, bankid, swish m.m Och eftersom jag hade bytt dator sen de senaste installationerna så måste jag först installera alla drivrutinerna i datorn för bankens inloggning och kortläsaren. Först så fattade jag inte ett dugg och tänkte att jag nog måste ringa till banksupporten. Men till sist så ramlade 25-öringen ner och jag fixade det. Så efter 45 minuters frenetisk tankeverksamhet så har jag fixat alla installationerna själv Hatar när jag måste be om hjälp om tekniska grejer, det ska man helst kunna fixa själv. Lyckades få bort autokorrekt också i går kväll, men det var Mira som talade om var jag hittade det i tfn.

Köpte en ny halskedja för en dryg månad sen till guldcamén och i dag höll alltihop på att åka ner i duschavloppet när kedjan gick av. Det är nog inte meningen att jag ska ha nåt fint runt halsen. 

Ny mobil och alla mess och händelser ploppar fortfarande upp i den gamla fast det inte ens är något simkort i den???

Lite mer att klura på men det brukar ju ta ett tag innan man har lärt sig.

Nu ska jag gå ut och släpa in några kassar ved.


See you later     

Av Anki - 6 november 2017 00:18

Igår var vi till Lillen och Helene och åt en massa godsaker eftersom hon också fyllde år 5/11. Sen hem och hade det himla trevligt   Snällaste Biggan fixar djuren. Åkte hem i förmiddags och gjorde smörgåstårta och en Williamtårta, bar in ved, eldade och städade. Sen droppade alla in. Sundin och Micke först, Jonas och Emma, Mia, Hasse, Tove, Mira, Pontus, Ida, Lena, Benny, Biggan och till sist Åsa och Tomas. Japp fullt hus men himla trevligt. Lite stök när Biggan skulle hem då hon fastnade på stubben i backen med bilen....   Men med lite bra grejer och händiga män så fixade det sig och hon kunde åka hem till Sandra. Pratade med   och plockade ur diskmaskinen. Och fick jättefina sms av mina barn som tycker att HAN är jättetrevlig och Mia skrev att han ju ser himla bra ut också   Det var ju första gången min familj och mina barn fick träffa love of my life. Men sen brakade det löst.........Skriver inte vad men såå trist......märkligt hur bitter man kan bli......och jag tänker inte bli ledsen utan ignorerar.....eller funderar hela natten.


Och nu ska jag sooooova.....hoppas jag   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards