Alla inlägg den 21 november 2017

Av Anki - 21 november 2017 15:56

Japp bäst att dra av innan det blir för mycket. Och bra att göra nåt som rensar tankeverksamheten..  Antar att det blir snöskottning i natt också. Och jag som är toktrött redan nu.

 

Massor med positiva också   

Av Anki - 21 november 2017 15:00

Har försökt att räta och sätta fast dörrfodren i det målade rummet. Och funderar vilken utbildning han hade, snickaren som hade måttat och satt dit dem provisoriskt. Inget stämmer, det glipar, de är skarvade och ingen isolering i väggen bakom....Har petat in isolering där jag kunde. Får fixa till det senare. Köpa nya foder och kanske fixa fogskum i väggen. 

Har skottat en gång i dag och nu är det snart dags att börja om......

Av Anki - 21 november 2017 13:56

Var ute och skottade av gården när Jonas ringde. Jag hade frågat om Apples chromebook/vs Windows laptop. Jag frös om händerna men sa inget utan fortsatte samtalet. Rätt som det är så blir han uppjagad och säger att han får sladd och sen skriker han  -Mamma nu går det åt helvete !!! Jag blir rädd och frågar vart han är. På motorvägen !! Det gick 110 och bilarna börjar att sladda både före och efter honom. Han åkte ner i diket och upp på vägen igen. Han är uppjagad och jag blir så rädd så att jag skakar. När de sen börjar köra sakta uppför backen så måste de förbi en lastbil som åker hit och dit. Sen säger han att det var nära till ambulans iaf eftersom det stod tre st en bit framför.....flera olyckor och nu kör bilarna sakta. Utom en som brassar förbi.....och börjar sladda.....Jag sa åt honom att ta gamla vägen tillbaks till jobbet efter lunchen. När han sa att han var framme i Birsta så blev jag lugn. Men skakade som ett asplöv långt efteråt. Finns det änglar så hade han änglavakt idag. Och han sa att nu lärde han sig en läxa. Respekt för lömskt vinterväglag !!

Idag gick det ju bra men älskade unge vad rädd jag blev   Det var inte kul att lyssna/prata men samtidigt så sa han att det kanske var det som gjorde att han höll sig lugn. 

Av Anki - 21 november 2017 10:03

Har fyllt på mat åt fåglarna. Fikat, eldat och ska ut och skotta av gården. Det snöar igen men det är bara fjun än så länge.

Sen ska jag till Catrin en sväng. Lena fyller år också i dag. Det kan köra ihop sig lite på kvällskvisten men en sak i sänder......

 




Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards