Alla inlägg den 23 november 2017

Av Anki - 23 november 2017 11:41

Ja snällaste Pelle hade varit och dragit upp mågen ur diket nere vid hönseriet och när han såg hur det såg ut hos mig så körde han upp och drog bort snöslasket. Såå himla snällt !! Tacksam, YES   

Av Anki - 23 november 2017 11:06

Gruvade mig att gå ut i morse, men när det börjat ljusna var det ingen återvändo. Och det gick ju så där det.....

Blötsnö tung som bly eftersom det börjat regna också. Snö-lassen orkade jag inte flytta en meter när jag fyllt den. Så jag fick ta lite i taget och satsa på att få bort plogkanten nere vid vägen. Precis när jag var klar så kom Hansa körandes med stortraktorn.... Så jag skottade vid källardörren och ladugårdsporten så att jag kommer åt veden i alla fall. Efter en timme ute så var jag tokblöt och frusen. Då är kaffe en välsignelse....Har jag tur så kommer det "någon" i kväll som har breda däck och fyrhjulsdrift som kan hjälpa mig att köra ner snön.

Fick en beställning på lussebullar också i morse. Får fixa det på lördag eller söndag.

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards