Alla inlägg den 13 oktober 2017

Av Anki - 13 oktober 2017 09:47

Ja det är en hektisk tid nu. Krattar löv och kör bort kärra efter kärra, för att nästa dag se lika mycket löv på backen   Väver på dalkullan men hinner inte riktigt med det. Det funkar inte att åka upp och väva när man känner sig så stressad så att man inte kan koncentrera sig. 

Och så den där enkla målningen av lillrummet innanför köket......suck...Men nu har jag fått bort golvsocklarna så bara tiden räcker så kan jag börja att måla väggar och dörrfoder. 

I går tog jag äntligen mod till mig och skruvade dit skruvarna som elefant-tavlan ska sitta i. Men fick ändå inte upp tavlan eftersom den är för tung. Jag fixar inte att balansera på en stol, hålla i tavlan och samtidigt försöka pricka skruvskallarna.

Var till stan i går också. Hade bestämt fikadejt med Pecka i Birsta bl.a Han berättade om när han förra veckan körde buss och blev överfallen och hotad med pistol av fyra "personer" som ville åka gratis. De satte först pistolen i pannan på honom och när han vände sig om för att kliva in i bussen igen så slog de honom i nacken med pistolkolven. Pistolliknande föremål skrev de i ST......Varför undanhåller man fakta? Tror polis och media verkligen på att sanningen inte kommer fram? Ja han mår ju inte bra i alla fall efter den händelsen utan är sjukskriven. Hur reaggerar han nästa gång det kommer ett gäng av det märket och vill åka buss gratis?! 

Ska ha främmande på lördag och hade beställt kött på CityGross som jag skulle hämta efter travjobbet, men de hade glömt att lägga undan så det fanns inte en enda stek. Så det var jag också och hämtade i går innan jag träffade Pecka.

På kvällen var jag en snabbis och uppvaktade Hansa som fyllde 50 i går. Var dit först vid halv åtta men då var det så mycket bilar där så jag for hem och åkte tillbaks vid halv tio.

Ja nu ska jag åka och byta skrivarpatronen som jag köpte på MediaMarkt i går och som naturligtvis är felande   

Känns som om det är för få timmar på dygnet just nu........

    


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards