Alla inlägg den 29 juli 2021

Av Anki - 29 juli 2021 23:25

En vän/granne skrev till mig förut och sa att hon inte kan förstå vad jag gjort för ont  för att bli så otursförföljd. Och nej det har jag väl också funderat på några ggr nu.

Av Anki - 29 juli 2021 19:39

Hade ju ingen skjuts så jag trotsade alla lagar och rullade lite försiktigt neröver. Skitjobbigt att köra då foten är för klumpig och jag måste hålla upp benet för att inte gasa ofrivilligt. Skulle ju kunna skjuta stolen bakåt men då når jag inte kopplingen.  Kommer iaf ner till Matfors, men då är tempmätaren längst uppe på het och varningslampan blinkar STOPP, STOPP. Ringer H-E som har några förslag....men har inte tid så klart. Sen när jag ska åka därifrån så låter bilen som en V8 typ. Ringer igen till H-E som säger att avgasrören nog har åkt isär men att jag kan köra. Ok.........kommer till Dannes och kör i några gupp. Då släpar avgasröret i backen. Ringer igen och frågar om det inte kan lossna, och jo det kan det ju. Men jag får klara mig själv eftersom jag är sist i kön så jag kör typ 50 hemöver och väjar för alla gupp. Och bara väntar på att bilen ska bli het igen då inte fläkten funkar. 

Så nu sitter jag där jag sitter. Bra va   

Av Anki - 29 juli 2021 18:50

Det var ju det i dag då. Skulle på återbesök för axeln och gruvade mig lite för att jag hoppar på kryckor också. Jonas sa häromdagen att -han kommer att idiotförklara dig mamma.....Kom dit i god tid hoppade in mot kassan samtidigt som Emil kom nerifrån. Han såg lite förvånad ut när han såg kryckorna. 

När han kom och hämtade mig sen så hade han läst i journalen. Jag talade skrattande om vad Jonas sagt. Han sa att han bara tyckte synd om mig och sa att det är bra att du kan skratta och vara glad ändå, trots eländet. 

Han sa att jag gjort framsteg med axeln och så fick jag lite tyngre övningar.  Och så sa han med ett flin att vi kommer nog att träffas en del framöver som det ser ut.......och det har jag ju inte så mycket emot.    


Av Anki - 29 juli 2021 12:24

Ja efter lite funderingar och micklande så har jag fått till Spotify i Tv:n. Och med soundbaren så blev det ju himla bra.

Hade glömt vilket lösenord det var så jag fick återställa innan det funkade.

Håller med Persbrant jag   

 

Av Anki - 29 juli 2021 00:24

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards