Alla inlägg den 27 juli 2021

Av Anki - 27 juli 2021 22:13

Varje sekund lämnar någon denna värld.
Vi vet aldrig hur många som är före oss.
Vi kan inte gå bakåt.
Så medan vi väntar i kön….
Njut av varje ögonblick.
Prioritera.
Ta din tid.
Gör andra glada.
Gör små saker stora.
Låt någon le.
Älska.
Håll fred med din omgivning.
Berätta för din familj hur mycket du älskar dem.
Lev ditt liv - inte någon annans.
 

Av Anki - 27 juli 2021 20:40

Sveriges fotbollsdamer tog ju tredje raka i dag och är därmed grupp-etta. Stort grattis till dem !!

Sen hopp in i duschen och klä mig lite anständigt   innan bästaste Helene kom och hämtade mig för vidare transport till sjukhuset/ortopeden/gipsteknikern. Vi hann med lite snabbmat innan sjukhuset.

Som vanligt blir det något strul när jag har en tid där..........När jag väntat i 40 minuter så frågade jag om det blivit något missförstånd, eftersom det bara var jag i väntrummet. Och efter en stund kom det en sköterska och bad så mycket om ursäkt för strulet. Gipsteknikern kom småspringande och hon bad oxå om ursäkt eftersom hon tagit fel på tiden.....

Jag talade om att gipset glappade och var lite knöligt under foten. Och att det blivit så sen jag började att kliva ner lite försiktigt på foten. 

Då tittade hon strängt på mig och sa att jag ju inte får belasta den. När jag sa att läkaren sagt det så kollade hon i journalen, och där står det att jag absolut inte får belasta foten !!

Ja och sen tog hon bort det gamla med den där jäkla kaptrissan. Hela benet vibrerar och det killas som f*n. Hon blev lite sur och sa att jag måste hålla benet stilla. Jag kände mig som ett litet barn......  Ja och sen blev det ett nytt gips och så fick jag en klumpfots-sko som jag ska ha för då får jag sätta ner hälen......Ser ut som Quasimodo.......  

Sen åkte vi ut till Birsta och shoppade lite. Jag köpte en soundbar till TV:n på Netonnet. Till sist var vi på Ica Maxi. 

När vi kom hem hit så intallerade vi ljudet och testade. Superbra !!!

Tack för en supertisdag Helene  ! Det här ska vi göra om snart. Ja inte åka till sjukhuset då kanske men det andra   


Av Anki - 27 juli 2021 09:53

Nya Zeeland-Sverige. Bänkar mig och ser matchen innan det är dags för en sväng till ortopeden och gipsteknikern. Fortfarande en himla tur att jag har så snälla vänner som skjutsar mig. 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards