Alla inlägg under oktober 2020

Av Anki - 21 oktober 2020 08:34

Det är nog bara jag som kan läsa "mellan raderna" när en viss person gör sina önskningar. Men sorry min "vän" det kommer aldrig att hända !! 

Nu ska jag duscha och försöka att få ner bilen till vägen utan att åka av och sen ska jag halka inöver stan till jobbet. 

Kör försiktigt och var rädda om varandra därute   

Av Anki - 20 oktober 2020 22:51

Jobbkväll och det ploppar upp snöbilder på fb i tfn. När det är dags för hemfärd och jag kommer till Töva så börjar väglaget att bli riktigt otrevligt. Ordentligt med snömodd och så får jag en idiot som ligger och "slickar mig i häcken" Det gick så där 40-50......Och när jag svänger upp på Norrhasselvägen så är det ordentligt med snö. Och jag kör ju med sommardäcken fortfarande    Gasade jag så blev det som mormors kråka. Och i uppförsbackarna var det oerhört spännande !! Uppför Oxbacken var det på det berömda att jag skulle ta mig upp. Och när jag kom hit hem så fick jag ta om ett antal gånger innan jag kom upp till garaget. Ända upp på gården kunde jag ju glömma att jag skulle ta mig. I morgon kväll skulle vinterdäcken på men gruvar mig som fan att åka in till jobbet i morgon bitti. Tur att jag iaf inte börjar förrän 10. 

Nu har jag eldat och ska hoppa i säng, blev helt sopslut av den här åkturen. Har aldrig någonsin förut kört i djupsnö med sommardäck men blir väl tvungen att göra det en gång till om jag ska komma in till stan. 

Av Anki - 20 oktober 2020 11:08

Jorå de är riktigt uppfinningsrika de små liven. Jag hade ju strängat fast ett blomfat som botten på fågelmataren som jag knåpade ihop. Och det måste varit ekorrarna som bitit av strängen......så att solrosfröet hade åkt ut och ner på backen. 

Men nu satte jag dig grövre sträng och håller tummarna att det håller   


Ja och så var Folksams skadereglerare hit och kollade badrummet. Jag har ju upptäckt fukt i källaren. Det lät som om jag blir helt utan badrum ett tag men han skulle fundera och höra av sig i kväll. Jag har ju största villaförsäkringen men de gör ju åldersavdrag ändå på golv och väggar så vi får se hur det blir.........utgifter blir det ju så klart.....

Av Anki - 20 oktober 2020 00:06

Yes, är himla trött. Lite (mycket) orolig för luftrören eller vad det är. Svårt med andningen och irriterat när jag äter. Men tänker inte gå till nån läkare. Har en plan............... Är himla orolig för lilleman oxå. Fixar med matlådor till honom så att han åtminstone äter.............

Av Anki - 18 oktober 2020 17:15

 

Av Anki - 18 oktober 2020 15:29

I fredags var det kvällspass på K2 och sen direkt ut till Timrå och hämtade kärleken. Sen åkte vi till tegelbruket och grattade Max som fyllde 18 år. Där blev vi bjudna på mat och fika. 

Lördag och förmiddagspasset. Sen ut till Timrå en stund innan vi åkte hemöver skogen. Vi åt på Bistro och där var det en massa kändisar. Jag följde med Erica och Martina ut till bilen och kollade på deras 9-veckors goldentik. Sicken tur att alla var sålda.......gissa om jag blev sugen    

Och i dag så har älsklingen bytt alla skenorna och stenarna i kaminen. Ett jäkla skitjobb var det men nu kan jag elda och sotaren kommer att vara sååå nöjd igen. Han har bråkat på mig de senaste två gångerna han har varit till mig, och sista gången så skrev han en anmärkning i besiktningsprotokollet. En del av stenarna var helt väck. 

Nu är det bara att hålla tummarna att dammsugaren inte pajade av betongdamm och aska......den mådde inte så bra på slutet nu. Jag har lite att städa när jag kommer hem i kväll   

 


Av Anki - 17 oktober 2020 08:03

Om man kunde ta en del av smärtan hos nån som mår skit så skulle jag göra det. Fy bubblan vad det är jobbigt att se/höra nån vara så ledsen. Men man får nöja sig med att bara finnas till. Det går ju över även om det gör ont ett tag..........

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards