Alla inlägg den 11 oktober 2020

Av Anki - 11 oktober 2020 21:36

 

Av Anki - 11 oktober 2020 20:10

I går efter att älsklingen åkt så satte jag fart och gjorde en massa som liksom halkat efter. Var till Lena och fikade på vägen hem från Matfors. Vi lastade stenarna till kaminen i min bil. Högtryckstvätten åkte fram och jag tvättade av alla urnor och krukor och bilen. Sen blev det lite långväntat innan   dök upp. Sen bara mys deluxe. Älskar dig så himla mycket......

I morse blev det dock lite bråttom när Hansa brassade upp på gården   Vi bestämde ju i fredags men ibland så är det svårt att komma ur sängen   

H-E hjälpte till att sätta upp den på väggen och sen åkte han till grannsockna. 

Precis när han skulle åka så ringde han som skulle hämta hojen nere vid vägen. Han kände H-E väl. Och så fick jag veta vem som hade ställt hojen här nere. Ingen dununge direkt..........Skriver inte vad Benny sa när han fick höra det....Beredaren jävlades ju så klart.....när jag slog på pumpen så läckte bottenkopplingarna som ett såll. Och vi fick tömma ur 100 liter vatten   Tror att jag sprang ut och in ur källaren 50 ggr.....På och av med pumpen och upp och ner i huset för att öppna och stänga kranarna. Jag passade på att städa både i garaget och källaren. Jag frågade Lena om hon behövde skåpet som stått i källaren. De kom och tittade men det var för stort. Och så fikade de med oss. 

Men samtidigt så kopplade hon bort 3-fasen ur proppskåpet så att det inte skulle ligga på ström. 

Har sagt det förut, hur skulle jag klara mig utan mina vänner?? Hansa ringde nyss och frågade om det kommit något varmvatten. Och yes det har det !  Så i dag har det varit folk och rörelse här från 10:00-19:30. Skulle ju åka till älsklingen i kväll men det sket sig....  Det är ju himla gött med varmvatten och lägre elförbrukning oxå

Av Anki - 11 oktober 2020 20:07

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards