Alla inlägg den 11 november 2016

Av Anki - 11 november 2016 17:10

Jajamensan nu har jag nått upp till 16000 besökare på min blogg. Kul   


 

Av Anki - 11 november 2016 16:54

Fy fan vad dålig vinterhållningen på Norrhasselvägen är. Nu är den som en tvättbräda fast åt fel håll. När jag åkte neröver förut var jag tvungen att stanna och kolla om jag hade punktering. Det hade jag inte.....Sen kom jag ner till Ica och hade så klart glömt lappen hemma.....det är absolut inte första gången    Men jag hade bara glömt en grej   .  Var in på apoteket också och fyllde på med magmedicin. V75 på Bergsåker i morrn och Benny ringde och frågade om jag kunde hjälpa till med parkeringen, då det som vanligt inte är någon som ställer upp av de som har tagit på sig jobbet. Det känns lite så där nu när det är så kallt. Frågade Pontus om han kan stå med mig. Han har ju också stått där över hälften av gångerna. Men han kunde göra det sa han. Sen jag hade lovat så kom jag ju på att det är auktion på kapellet i morrn kväll så att det kommer att bli snärjigt att hinna med. Och gudars vad trött jag kommer att vara när jag äntligen kommer hem. Är ju gammal också, 60 år och en vecka   

Av Anki - 11 november 2016 11:01

I onsdags så blev jag tvungen att gå ut på balkongen och borsta bort snön från parabolhuvudet. Fick bara upp dörren så pass att jag kunde trycka mig ut och sen när jag skulle stänga dörren igen så fick jag in massor med snö i vardagsrummet. Så nu har jag varit ut och skottat balkongen. Sen har jag bara lite häruppe vid det andra huset som jag måste skotta. Funderar om jag ska åka till stan en sväng och kanske hälsa på Jonas. Men har inte bestämt mig än. Vägen är ju i alla fall äntligen plogad och sandad nu också, halleluja !! När jag har varit ute de här dagarna och skottat så har jag sett alla bilar krypköra förbi så det har inte varit ett alternativ att åka nånstans när man inte varit tvungen. Tur att mitt tandläkarbesök var i tisdags, annars hade jag ringt återbud.  Är sugen på godis också och något gott att äta till middag. Men det går ju att äta kålpudding också     Nu skiner solen och det är himla vackert med snön.....  



Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards