Alla inlägg den 17 november 2016

Av Anki - 17 november 2016 09:45

Mitt första och äldsta barnbarn fyller 18 år i dag så framåt kvällskvisten bär det av mot Tegelbruksgatan för att fira henne. Jag hoppas att vägarna är körbara vid den tiden. De har sagt på radion att man ska hålla sig hemma idag om man inte är tvungen att åka någonstans. Men de måste väl sanda under dagen tycker jag. Ja ja en sak i sänder........Fick gå ut och koppla ur kabeln till utegranen i morse eftersom jag har dragit in den via köksfönstret.  Så om takraset brakar ner nu så var kabeln i riskzonen för att gå sönder och det har jag ingen lust med. 

Har tvättat en maskin och nu ska jag äta lite innan jag går ut och försöker att släpa upp några vedkassar från nersidan vägen. 


Ha en bra dag därute   

Av Anki - 17 november 2016 00:13

Hämtat in ved, stickat på en ny reflexmössa och en uppfriskande prommis med Lady. och en tur ner till byn för att handla. Nån skrev att sandbilen var på gång från Norrhassel. Men man kan ju undra om de tar betalt för sandning utan att sanda.......??? För det var inte ett sandkorn från mig och ner till Lucksta men på moan var det en sträng sand i mitten av vägen. Undra var de hittar sina entreprenörer............?? Nu snöar det som hin håle, orkar inte mer snö och absolut inte blötsnö.......

Gör som strutsen nu, sticker huvudet i sanden.......eller under kudden. Kan ju inte påverka naturen så då är det lika bra att hoppa i säng. Natti natti   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards