Alla inlägg den 22 november 2016

Av Anki - 22 november 2016 22:32

En massa små saker som alltid var självklara förr. Och saknad är jättejobbigt...........

Av Anki - 22 november 2016 18:55

Började dagen med lite pyssel. Sen lovade jag att klippa en herre. Har tyckt att klippmaskinen har varit seg de senaste gångerna jag har använt den. Nu hann jag inte riktigt klart innan den började att bråka och sen la den av helt. Tur att jag kan hantera en frisörssax också....Sen gick Lady och uppöver trots att det småduggade lite. Och naturligtvis så när vi kommit till Vrångtjärnsskylten så började det regnade på riktigt......Så vi var rätt så blöta när vi äntligen kom hem.

När jag fått en kopp kaffe så tog jag och ringde till Sibas kundtjänst eftersom det är två års garanti på maskinen. Siba i Sundsvall har ju lagt ner och de tyckte att jag skulle vända mig till Netonnet som har tagit över Sibas verksamhet här. Jag tyckte att det verkade konstigt så jag ringde direkt till Philips kundsupport. Fick prata med en trevlig tjej som sa att jag absolut inte ska vända mig till Netonnet utan att de (Philips) skulle ordna saken själva. Hon skulle skicka mig ett mejl med instruktioner om vilka uppgifter hon ville ha. Bl.a en bild på kvittot och serienumret på apparaten. Jag skickade bilden på kvittot men hittade inget serienummer så då ringde jag upp Philips igen. Den här gången fick jag prata med en anna tjej........otrevligare än pesten......som sa att de inte kunde hjälpa mig !! Hur kunde den första tjejen för 20 minuter sedan säga att ni skulle lösa problemet sa jag??? Det visste hon inte och sa att jag fick ringa Siba. Jag sa att jag redan gjort det och att de inte vill hjälpa mig. Då får du åka till ett annat av Sibas försäljningsställen sa hon......!!!! Då brann det kan jag bara säga, ska jag åka 30 mil för att få reklamera en grej som kostar 4-500 spänn!!! Jävla surfitta ! Så i morgon ska jag ringa till konsumentverket. Mig trampar de inte på tårna ostraffat.......  


        


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards