Alla inlägg under december 2019

Av Anki - 22 december 2019 17:40

Med ett barnbarn som jobbar på en av de finare restaurangerna i stan. Och de skickar med henne massor med godsaker hem och till julbordet här uppe i skogen   Älsklingen har åkt hem och nu måste jag göra ett ryck trots att kroppen inte orkar. Mat, godis, julklappsinslagning, bädda rent i sängen..............

Av Anki - 21 december 2019 19:13

Har inte många knop i kroppen nu. Både ögon och näsa läker.....Ögonen är illröda och svullna. Fick fikabesök från västra och så kom Hansa upp när han såg deras bil. Träffade Pontus, Robin och Oscar på Ica och Pontus frågade varför jag var så rödögd   Fick den obligatoriska kramen av honom och lyckades så klart att i vanlig ordning peta av honom kepsen  Förstår inte hur jag lyckas med det.........varje gång.....

Nu har jag gravat laxen och gjort laxtournedos som vi ska äta till middag när H-E kommer.


Av Anki - 21 december 2019 11:43

Ja i går morse visste jag inte om jag vågade åka in till jobbet på K2. Eftersom jag var riktigt hängig. Men åkte ändå, och när jag kom in dit så var mina två kollegor lika hängiga. Så det blev en jobbig dag för oss alla tre. 

Efter jobbet åkte jag och uträttade det sista i Birsta.........och jag var inte ensam där....Hade sett ett par skor som jag tänkt köpa och ha på julafton, men det skrinlade jag direkt. Gjorde bara det jag var tvungen att göra. 

Och sen var vi till frissan båda två innan vi åkte hem till skogen. Det fick bli enkel middag på Luddes på hemvägen. 

Sen däckade jag med huvudet i knät på älsklingen........

Och i dag mår jag INTE bra....Men har massor att göra så det är bara å kämpa på det. Tackar gud (eller Mia Westerberg)   för att hon och Hasse gör köttbullar och Jansson   .Såg att Ida har en häst på rymmen i skogen nånstans och att de behöver hjälp med att söka efter den, så jag får se om jag orkar en sväng. Tycker synd om både henne och hästen. 

Av Anki - 19 december 2019 22:24

Men det skiter mitt glada hjärta i, I will survive anyway. Är positiv och kommer att ge järnet nu. Litar på K2 och Attmars HT.

Har feber men jobbat hel dag och i kväll har jag bakat lussebullar åt Jonas och Emma. Håller alltid det jag lovat, speciellt till mina barn    Såg på fejjan att Mia hade gjort köttbullarna till julafton. Tackarrrrr, kanske mågen får med sig en bytta med inlagd strömming hem i utbyte   

Av Anki - 18 december 2019 20:40

Har klätt granen ikväll och idag efter jobbet så var jag och köpte de sista klapparna. Ska försöka att slå in dem i kväll.....  Jobbar hela veckan så jag måste planera vad jag ska göra. Var nyss och hämtade in ved........och följde lodjursspår runt huset....

Av Anki - 18 december 2019 06:57

 

Av Anki - 17 december 2019 23:00

Efter att ha bråkat med granen i två dagar så fick jag ringa efter det tunga artilleriet.....så nu står den så rak och fin i vardagsrummet. Skickade med dem lite rörost som tack för hjälpen. Ska klä den i morgon när jag kommer hem från jobbet   Har bakat en hel massa cedropepparkakor också, typ hela kvällen......

Jonas och Emma skickar snappar som kan få vem som helst på bra humör     Varit till bästa Carro idag på em och på väg dit träffade jag Catrin. Hann inte prata så vi ska ta en fika på Ica (det rimmar   ) till helgen och surra lite skit.

Pratat med älsklingen och nu är det natt i skogen   

Av Anki - 17 december 2019 21:18

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards