Alla inlägg den 11 december 2019

Av Anki - 11 december 2019 23:30

 

Japp...men det finns de som inte inser det......typ jag är bäst.....

Av Anki - 11 december 2019 22:50

Med en hel hög trevliga människor. Kicki. Pelle, Juha, Jonas, Per och Elin och typ 15 till. Himla trevligt var det. Vi var alla där för att lyssna och titta på sonhustrun Emma och lillebror Petter. 


 
 

Av Anki - 11 december 2019 14:09

Funderar allvarligt på en luftvärmepump till hallen. För nu orkar jag snart inte med att släpa på vedkassar varje dag hela vintern så att armarna blir dubbelt så långa. Och ryggen protesterar mer och mer för varje år som går. Veden kostar ju oxå pengar.

Tänk vad underbart att kunna kliva upp på morgonen utan att behöva rusa in i vardagsrummet och göra upp eld innan man ens hinner vakna. Att kunna gå på toa och det är varmt.....Än är det ju inte så kallt ute heller, men när det är typ minus 20 så är det ingen höjdare när det är plus 10 inne....Och att kunna åka bort och komma hem utan att det är svinkallt inne när man kommer hem igen...........

Av Anki - 11 december 2019 13:54

Kan vara bra ibland. Inte bara jag ska, jag vill.............

Av Anki - 11 december 2019 13:28

Tog en välbehövlig sovmorgon idag. Sen har jag mördat några blommor....Har himla svårt att "döda" växter som lever men nu tog jag mod till mig. Två stora stam-dracenor kapade jag bara så där......Satte topparna i vatten så får vi se hur det går framåt våren när solen tittar fram på dagarna. 

Sen har jag varit ute och skottat garageuppfarten, gården och ner till vedboden. Blötsnö som väger ett ton varje spadtag. Snöskjutan blir så tung så att jag inte orkar att skjuta den framför mig. Yes...ryggen är helt väck nu......Och så har jag fixat lite med granen och kastat in lite av veden som Hansa ställde på lon. 

Nu är det fikapaus innan jag ska bära upp veden. Funderar på om jag ska åka ner till Q-bar och lyssna när Emma sjunger i kväll. Får se hur ryggen mår.

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards