Alla inlägg den 1 december 2019

Av Anki - 1 december 2019 23:20

Tur att jag sov en stund förut ikväll. Men nu börjar det bli dags att hoppa i säng om jag ska orka upp klockan sex igen. 

Lite skumt var det för en timme sen när det flög en helikopter precis över hustaket. Kattfröken blev livrädd och bokstavligen flög ut ur vardagsrummet. Pratade med Jonas som på fullt allvar sa att de jagade en mördare här uppe. Och jag fick panik. Tills jag hörde Emma skratta och säga till Jonas att sluta.....ibland älskar man inte   

Av Anki - 1 december 2019 23:04


Exploderar nog inom en snar framtid känns det som.  Säger bara....sluta att ljuga för mig !! Jag är inte född i farstun...Det är en himla tur att jag har ett troget bollplank, typ som en ventil.

Av Anki - 1 december 2019 19:17

 

Av Anki - 1 december 2019 17:49

På skitspridare de luxe. Och kommer inte att ge mig förrän jag vet vem som sagt vad....Har dock en svag föraning om att det kan bli oerhört pinsamt/provocerande för vissa..........

Av Anki - 1 december 2019 17:33

En tuff helg som började i torsdags och slutar i morgon em. Efter jobbet i dag skulle vi åka och äta H-E och jag så jag åt ingen lunch. Men det var "ett helt gäng" i garaget så jag sa att han skulle åka och äta med dem i stället, och så åkte jag hem till skogen. Där skogstrollet hör hemma.....     En snabbis till Birsta först och betalade och hämtade Jonas julklapp. Så nu har jag eldat, matat fåglarna och middagen puttrar på spisen. 

Av Anki - 1 december 2019 08:53

Önskar alla därute en riktigt mysig första advent !

 

Av Anki - 1 december 2019 08:39

Läste ett inlägg på fejset från dottern i går. Om rektorn på Fd Helios som höjer en viss 9:e klass till skyarna. Samma klass där utstuderad mobbning av Mira har pågått i flera år. Hon sitter på toaletten på rasterna för att få vara ifred. Och ingen lärare/rektor höjer ens på ögonbrynen för att ingripa. Den starkaste ungen på jorden   Tårarna rinner ofta när man vet hur illa hon far.....Världens gulligaste tonåring som aldrig klagar. Och det är nog det som är så otäckt. Önskar att jag kunde göra något...............

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards