Alla inlägg under december 2019

Av Anki - 29 december 2019 23:02

I kväll på jobbet så ringde det på min mobil. Det var en dam från vävstugan. Hon hade ringt mig av misstag men vi språkade en stund. Och så frågade hon - hur är det med Selma då? Och jag undrade vem hon menade....Jamen är det inte det han kallas gubben din?? Hahaha du menar Agda? Ja just ja så var det   

Av Anki - 29 december 2019 22:59

Slötittar på Tomorrow never dies och tankarna kommer osökt in på en gång för många år sen. En kompis till Jonas missade sista bussen hem och jag försökte att hinna i kapp den. Körde som en galning och arg så det inte finns ord att beskriva....Fräste att jag skulle ha haft missiler i bilen som James Bond, då jävlar..... Jeppe glömmer aldrig om den färden 🤣🤣😱Preskriberat nu.....

Av Anki - 29 december 2019 13:28

Yes, nu har jag äntligen ätit en doppmacka (eller två). Så nu ska jag halka mig neröver och mot Granloholm. Tror nog att det är rätt så lugnt ändå för jag såg att plogbilen åkte förbi förut. Så Norrhasselvägen är nog nyskrapad, och sen från Lucksta är det ju saltat. 

 

See you folks   

Av Anki - 29 december 2019 11:48

Efter två lite "yrsliga" dagar så kom jag då hem i går kväll efter jobbet. Hämtade in ved, lagade mat och när H-E kom så åt vi. Sen dukade jag av och plockade lite och parkerade arslet i soffan. Och somnade som en klubbad säl........Men jag var inte ensam om att sova   Vi vaknade strax efter 21 när Benny ringde och talade om att Pontus Saab går som den ska igen.. Jag fick en snap av Pontus innan jag somnade som visade oljetråget, och det var ingen rolig syn. Och så skickade Benny en snap på Lena när hon höll på att skruva ner det.  De hade lånat billyften på Sundsvall Elnät och Kalle Smedberg bistod med verktyg, så han var också med och skruvade.....Så glad att Pontus fått hjälp med bilen. Skulle kunna skriva nåt mer men vet ju att tala är silver och tiga är guld...   

Nu ska jag snart åka in till K2 igen för ett kvällspass. Lite gruvsamt då det varnas för extrem halka. Men först ska jag bära in ved så att jag kan elda när jag kommer hem igen.

Av Anki - 28 december 2019 06:27

Det var -17 ute när jag skulle lägga mig i går kväll så jag har sovit på soffan och laddat kaminen en gång i timmen. När klockan var 03:15 kom jag på att jag inte hade satt i värmekabeln i garaget och elementet i pumprummet. Så då var det bara att klä på sig och gå ut och göra det. Jag isolerade vattenledningen oxå på samma gång. Så sen kunde jag somna lugnt en stund igen. Men jag kan tänka mig att jag är trött framåt eftermiddagen i dag     

Av Anki - 27 december 2019 21:17

 

Av Anki - 27 december 2019 10:37

På julafton när Pontus kom så frågade han förtvivlat om vi hade slagits eller vad jag gjort. Högra ögat/vitögat var till hälften alldeles blodfyllt. Jag hade inte sett nåt när jag sminkade mig på fm. Men höll på att få spunk när jag såg mig i spegeln. Det har blivit lite bättre men det skaver och jag ser sämre med ögat. 

Men jobbar ju kväll och börjar tidigare idag så jag hinner inte till vc. Och jobbar dagen i morrn....Så jag får se om jag kontaktar nån jour ikväll efter jobbet. 

Av Anki - 27 december 2019 09:25

Grattis mor på 85-års dagen ! 

 


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards