Alla inlägg under december 2019

Av Anki - 27 december 2019 00:10

  


Av Anki - 26 december 2019 17:28

Nu är snart den här julen över oxå. Julafton rullade på bra. Alla barn, barnbarn, Västmarken, H-E, jag....och en massa god mat. Tove är bara bäst hon. När de kom så ville hon se en film på Netflix och frågade hur man slog på det. Och när inloggningen kom på Tv-skärmen så frågar hon storögt....-vem är Ann-Cathrin?? Lite fnissigt blev det när jag sa att det ju är jag. VA !! Heter du Ann-Cathrin mormor??? Det har jag aldrig vetat   Och då kom det ju fram att när H-E skulle hämta lådorna hos henne på Villa Marieberg så frågade arbetskollegorna vem det var och vad han heter. Jag tror att han heter Agda svarar hon.......och de tittar fundersamt på henne     Tokfian våran..............

Juldagen rullade också på. Vi var till Alby en sväng och sen blev det en myskväll i skogen. Och i kväll är det jobb på K2. Åker och får en nattkram sen på hemvägen.

Innan alla elva kom. Glömde att ta några bilder under kvällen............

 

Av Anki - 24 december 2019 14:10

I går somnade min kusin Lisbeth in. Men nu har du iaf inte ont längre. Vila i frid   

Av Anki - 24 december 2019 11:47

Hoppade i säng vid 02:30 och klev upp igen klockan 07. Sen har jag inte suttit på ändan många minuter. I går högg det till i bröstet då och då så jag var riktigt orolig ett tag och idag har jag haft ont i magen. Men nu har det släppt lite iaf. Har burit in stolar och bord så jag har rört lite på kroppen, kanske det hjälpte. Ska åka ner till Ica nu en snabbis och köpa ägg, och sen ska jag duka klart. Och sen kan alla mina gäster få komma när de vill. 

Av Anki - 24 december 2019 01:49

Äntligen klar och kan hoppa i säng. Har suttit och retat mig en stund på skitstöveln som sonen köpte sin bil av för ett år sen. Den har krånglat sen dag ett....Man lurar inte en arbetslös ungdom som tar sina sparpengar för att köpa en bil. Han har fått kosta på bilen massor. Och det var jag som sa till honom att han kunde lita på säljaren.......surt sa räven.......Hur fan kan en del sova gott om nätterna??? 

Av Anki - 23 december 2019 09:55

Pysslar lite innan jag åker in till jobbet. Ska ut och hämta bord och stolar och mata fåglarna. Och så ska jag klyva lite stickor till kaminen. Tänkte hinna med att göra philadelphiaglassen också innan jag åker. Känner lugnet    

Av Anki - 22 december 2019 23:43

Tror att det aldrig har hänt förut att jag har haft klapparna inslagna före natten till julafton. Men plötsligt händer det ju   

Var lite ur slag ett tag men sen så.....Stekt och lagt in strömming, lagt in sill, gjort rödbetssallat, griljerat skinkan, tvättat två maskiner och bäddat rent i sängarna.......och slagit in julklappar. Nu kan jag hoppa i säng med gott samvete. Och sova det behöver jag. Så klart pratat med pussgrodan också   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards