Alla inlägg under april 2018

Av Anki - 23 april 2018 09:59

Ont i ryggen så jag knappt kan gå, det måste vara risdragningen igår. Men ont ska med ont förgås säger de vise. Hänger ju inte riktigt med i det sociala flödet här i byn på helgerna nu. Så jag ska ta en sväng ner till "bäckstugan" nu och kolla in översvämningen. Lena hade knäppt kort som hon visade mig i går, och det såg ju inte kul ut. Det skrivs på fejjan att man ska spränga bäverdammen, men det är nog inte många av experterna som vet att det är ett hus nedanför den. Och som höll på att följa med en gång förut när de sprängde utan att kolla in konsekvenserna. Är ju inte dammen som är problemet med vägen nu utan snön i skogen som tinar och höjer vatten-nivån i tjärnen varje dag. Och det borde ju expertisen fatta tycker man. När de byggde om vägen för två år sen så höjdes den nedanför mig med en halvmeter ovanför bäckravinen. Varför kan man ju undra. De skulle ha höjt den en meter nere i svackan i stället och satt in en ordentlig vägtrumma där så hade det här problemet varit fixat för gott. 


Happy monday !   Jag veet att det inte är sol men man kan ju låtsas   

Av Anki - 23 april 2018 00:24

Ja efter att Jonas varit hem och klippt sig (den här gången blev det ingen nazistfrisyr   ) och han och Emma åkt igen, så åkte jag till västra och käkade. Grillad oxfilé var ju inte fy skam på en söndag. Nu ska grillen fram här hemma oxå innan helgen. Men har nog inte råd med oxfile.....Sen skjutsade jag Pontus hem till stan och fortsatte ut till han som har flyttat in i mitt hjärta. Kommer aldrig att vänja mig vid den vidriga doften från området men ändå känner jag mig som hemma därute.....?? Får nåt slags lugn i kropp och själ när jag kommer dit ut. 

Drog ris innan jag åkte också så nu har jag en rygg som protesterar hejvilt. Så hopp i säng nu och på´t igen i morgon. 


 

Av Anki - 23 april 2018 00:21

Av Anki - 22 april 2018 15:31

 

Av Anki - 22 april 2018 14:55

Och det händer mycket på en helg. Åkte till Timrå på fredag och i går åkte vi med Klingen till Bollnäs på och kollade på bilrevyn. Och sen bar det iväg upp till skogen. 

Fick en chock när jag hörde att Avicii var död. Jag introducerades i hans musik av Pontus.....

Nu har älsklingen åkt hem och Pontus och Benny har varit hit med Volvon. Ev åker jag ut och får sommarsulorna pålagda sen.  Jonas är på väg hit för att klippa sig, och så är jag bjuden på mat i västra.......Ska ut och dra lite ris nu när jag väntar på Jonas. 

Av Anki - 20 april 2018 14:52

Av Anki - 20 april 2018 09:32

Började att koka svartvinbär i går kväll som jag silade av och ska göra saft nu. Och då ringer Ulla och undrade om vi kan städa i vävstugan. Ont i ryggen som fan av all is/snöhackning i går men det får väl gå. Ingen kommer ihåg en fegis och jag kan ju inte låta henne städa ensam. Måste nog försöka att plumsa ut i snön också och dra riset från björken och granen till lägden, så att jag hinner elda upp det innan snön är helt borta. 

Längtar tills ikväll och älsklingen     I morrn ska vi ut och åka en sväng.


 

Av Anki - 20 april 2018 00:00

 


och längtar tills i morgon       

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards