Alla inlägg den 16 april 2018

Av Anki - 16 april 2018 23:55

Japp mötte nyss årets första grävling.....Blev oplanerat sen hem i kväll. Först till Tegelbruket och gratta Hasse, sen ut till kärleken en sväng. Och till sist förbi hos lillhjärtat på Västra Allén. Han sa att han ville ha skjuts till Kvantum i Nacksta men det var nog inte det som var viktigt......positivt tänkande och prata, prata...........avvaktar morgondagen men sover nog inte i natt skulle jag tro. Kommer jag alltid att förbli spindeln som ska väva nät? Utan eget säkerhetsnät....




Av Anki - 16 april 2018 16:36

Ja det blev ju lite jobb kvar åt mig...... Men det går inte att dra ut riset till lägden när det är nästan en meter snö kvar.  Så jävla less å vara ensam jämt så jag blev nästan glad i morse när Sivert ringde och frågade om jag fortfarande ville att han skulle ta björken. Trots att jag visste att det skulle bli lite jobbigt.....Och så fick jag ju fixa lunch    I morgon får jag nog  finfrämmande några timmar och på kvällen är det bugg. ??????????????????? Så känns det....... 

       

Av Anki - 16 april 2018 15:45

Fick en kommentar på fb att nu när jag tagit bort storbjörken så får jag vinden mot mig. Och mitt svar är att jag har levt ett helt liv i motvind så jag orkar nog kämpa ett tag till........    Ensam är stark.....

Av Anki - 16 april 2018 14:33

Ja helt fantastiskt vad han är duktig, det finns inte många som slår Sivert med en motorsåg !!. Nu är björken uppe på gården äntligen borta, plus granen nere vid vägen. Och jag har en jävla massa jobb att dra ris....   Och så ska veden klyvas och in i vedbon. Men är inte rädd för arbete, kroppen ska användas och så blir man trött på ett bra sätt.


             

Av Anki - 16 april 2018 10:00

Fick ett tfn-samtal i morse och fick eld i arslet bokstavligt. Herr Svahn ringde och undrade om jag fortfarande vill ha bort storbjörken uppe på gården. Ohh yes vad jag vill !!  Andersson skulle komma och hjälpa till å dra ris. Tänk att det finns så snälla människor som ringer och frågar om man vill ha hjälp ! Ska höra om han tar granen nere vid vägen också på en gång. I dag får jag nog bjuda gubbsen på lunch   

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards