Alla inlägg den 15 augusti 2017

Av Anki - 15 augusti 2017 21:12

När jag kom hem från stan idag så gick jag upp och skulle kolla var jordgetingboet var. Men det var ett vanligt getingbo under taket till hundgården. Stort som en fotboll......    


 

Av Anki - 15 augusti 2017 20:59

Har varit himla duktig i dag, ibland blir det som en energikick när jag tappat blod. När jag kom hem så dammsög jag och torkade golven och tvättade bilen (med avfettning och hela köret). Sen klippte jag gräset och fy bubblan vad getingarna är irriterade på mig. De attackerade mig när jag körde nära hundgården. 

När allt var klart så gick Lady och jag en långprommis, och till sist så var jag ner och fotade svanbarna   Vi stötte på två älgtjurar också och när nr två sprang över vägen framför oss fick Lady fnatt och skällde   

Blev bjuden på mat också före tappningen av mr Strömberg. 


   

Av Anki - 15 augusti 2017 10:05

Undrar vart den globala uppvärmningen är? I natt klockan 01:00 när jag skulle lägga mig, var det +3 ute. Gick ut barfota på altanen när jag ropade in hundarna och det var oskönt......

Klippte gräset för bara några dagar sen och nu är det dags igen. Hoppas att vädret håller i sig tills jag kommer hem från sjukhuset så att jag hinner klippa. Vill ju ha snyggt om jag får utsocknes främmande   Lite orolig för Smilla eftersom hon ser ut som om hon har problem med livmodern igen. Konstigt att det kommer mellan löpen? Har ju ett recept kvar att hämta ut men det börjar bli kämpigt att åka till veterinären var och varannan månad. 


Ha en bra dag   

Av Anki - 15 augusti 2017 00:16

Nu så är bullarna klara och i frysen. Ska fixa till lite kakor i morrn tror jag. Men först ska jag till somatiska och tappa en halvliter fulblod. Har en "dejt" oxå före tappningen...............Jaja ska iaf käka lunch i Birsta med manligt sällskap. Kör så det ryker nu   .


Nattinatti     

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards