Alla inlägg den 2 september 2022

Av Anki - 2 september 2022 22:50

Jobbat kvällen och hade frågat Lena om de kunde titta till Rory (Jonas katt) när de åkte till älgpasset på em. Hon ringde mig när de hade varit hit och allt var bra så det var ju lugnt....

Men när jag kom hem vid 22......så var katten spårlöst försvunnen. Jag kröp under sängar och soffor, rev upp sängkläder, och ropade. Men ingen katt.....!! Mer och mer hysterisk och tänkte att hon smet ut när de var hit. 

Ringer Lena som inte svarar. Ringer Benny som det tar ett tag innan han svarar, och mitt hjärta bankar så jag tror att  jag ska smälla av. Och när han svarar så bedyrar han att hon inte gått ut. Och gråtfärdig så säger jag att Jonas kommer att bli tokig om jag slarvat bort katten första dygnet jag har henne, hans älskade hjärta. Han säger åt mig att lugna ner mig,  hon försvann ju i Jonas etta på Örnsköldsallen, och nu har hon 125 m2 att gömma sig på.Ta fram matskålen och skaka lite med den säger han. Gör som han säger............och vips så är hon vid mina fötter   Och jag vet fan inte vart hon kom ifrån...? Men slutet gott allting gott   ## kattvakten##

 


Av Anki - 2 september 2022 18:42

     

                                            


Av Anki - 2 september 2022 17:22

Läser på SVT om hur en vuxen fotbollsledare (och laget) råmobbar en ny tjej, men blir ändå inte förvånad. Vuxenmobbning finns lite överallt.........

Av Anki - 2 september 2022 11:04

   

Av Anki - 2 september 2022 11:02

 

Av Anki - 2 september 2022 10:44

Brukar ju få höra att jag är lite bitchig. Men i morse ringde jag till Ahlsell i Malmö om luftvärmepumpen.....för tredje gången sen i våras. Och han som jag har pratat med sa att jag måste vara den tålmodigaste kund han någonsin haft     Han har skickat ärendet till en firma i Matfors som inte har hört av sig ens. Nu skickade han ett nytt mejl till dem och sa att om jag inte hör något snarast så skulle jag ringa upp honom igen, för då hittar vi någon annan sa han. 

Så nu får vi se vad som händer.........om det händer   Lite surt att måsta jaga och bråka om precis allting, ensam. 

 


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards