Alla inlägg den 11 mars 2021

Av Anki - 11 mars 2021 22:51

Med hänvisning till mitt förra inlägg så vill jag utfärda en liten varning. Att man tänker sig för innan man gör en fransförlängning. Googla gärna på riskerna. Limmet är ordentligt giftigt och vi har bara ett par ögon............Det funkar med mascara också, det har det gjort i alla tider............  

Av Anki - 11 mars 2021 22:25

Gjorde en fransförlängning på min lediga dag i tisdags. Ville göra mig lite vårfin. Gjorde det för drygt ett år sen och blev riktigt irriterad i ögonen men då gick det över. Bestämde mig dock att inte göra om det.

Vet inte hur jag tänkte, det finns inget försvar alls. Jag bestämde mig att göra ett försök till. Kände på en gång att det inte var bra men gjorde några ärenden i Birsta och åkte hem. 

Och på kvällen började jag svälla upp runt ögonen, ögonlocken och området runtom. Illröda ögon och en vidrig klåda. På natten svällde ögonen igen helt och jag mådde skitdåligt. Men åkte till jobbet ändå. Och när jag kom dit så sa alla att jag måste åka till akuten. Jag ringde till Matfors vc och sköterskan sa utan att se mig att jag kunde ta antihistamin. Men om det blev värre måste jag åka direkt till akuten. Tjurade på och efter jobbet åkte jag ut till Timrå och sov över där. 

När jag kom till jobbet i morse så sa alla att jag borde åka till akuten. Men Helene och jag skulle ut på en roadtrip till Tönnebro och jag ville inte missa det. På väg hem så ringde jag till vc som ringde upp mig vid 16-snåret. Och jag fick order att åka direkt upp till akuten. 

Gjorde motvilligt det och fick komma in direkt. Det började ju bra när de kollade blodtryck och puls. De tittade på varandra och började om.....två ggr. Jag hade 39 i puls ! Men sen steg den till 54 och då var de nöjda. 

Läkaren kom och undersökte ögon, hals, lungor och hjärtat. Ja sa han....hade du kommit i tisdags eller igår hade du inte fått åka härifrån, men nu verkar det på tillbakagång. Fick cortison, antihistamin och fick lova att komma in om det blir sämre igen. Och så började han att fråga om jag har kollat hjärtat. Jo sa jag det har jag, jag vet att jag har tre extra slag/per slag och har medicin mot det (som jag glömmer att ta) Men de måste väl följa upp det sa han? Nope, har inte hört något sen jag fick medicinen.  Han skulle kolla upp det..........får se vad som händer. Är hemma iaf och mår så där. Ont och kliar och bränner......Snöoväder och jobb i morrn, men sen ledig helg   










































































Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards