Alla inlägg under augusti 2021

Av Anki - 3 augusti 2021 00:05

Ibland så är det bara bäst. Först vann fotbollsdamerna semin mot Australien. Rolfö är liksom queen of goal nu.....

OS-finalen väntar mot Kanada natten mot fredag. 04:00 sitter skogstrollet bänkad med kaffe i tv-soffan.......

Sen var jag till frissan och när jag var där ringde Pontus och frågade om jag ville åka med till Holmvallen. Vi bestämde att han och Sebbe skulle plocka upp mig vid Evonella i Bergsåker. 

När vi kom upp så frågade killarna varför jag hoppar på kryckor.....och jag berättade.......och de ville se bilder på min mc   Trevliga Holmbor i fiket servade mig med hamburgare, läsk och glass. När vi åkte hemöver så var det lite demo av power i BMW:n. När man liksom klistras i ryggstödet vid en omkörning.............Så blir det inte när jag gör en omkörning med Pelligoliaten............  En superdag och en nöjd liten tant kopplar av lite i tv-soffan innan John Blund.

      

Av Anki - 2 augusti 2021 00:27

 

Tänk på det 💡
En far sade till sin son ′′ Du har tagit examen med heder, här är en bil jag köpte för många år sedan. Den är rätt gammal nu. Men innan jag ger den till dig, ta den till begagnade bilhallen och säg till dem att jag vill sälja den och se hur mycket de erbjuder dig för den."
Sonen gick till begagnad bil, återvände till sin far och sa: ′′ De erbjöd mig € 1,000 för att det ser ganska slitet ut."
Pappan sa, nu ′′ Ta det till pantbanken." Sonen gick till pantbanken, återvände till sin far och sa," Pantbanken erbjöd bara € 100 eftersom det är en gammal bil."
Pappan bad sin son att gå till en bilklubb nu och visa dem bilen. Sonen tog sedan bilen till klubben, återvände och berättade för sin far," Några i klubben erbjöd € 100,000 för det för att ′′ det är en ikonisk bil och söks av många samlare."
Nu sa pappan detta till sin son, ′′ Rätt plats värderar dig på rätt sätt," Om du inte är värderad, var inte arg, det betyder att du är på fel plats. De som vet ditt värde är de som uppskattar dig...... Stanna aldrig på en plats där ingen ser ditt värde. ❤️
Av Anki - 2 augusti 2021 00:05

Japp sett den nu. Inte direkt min filmstil, men lite annorlunda och crazy. Kul att se nåt annat än mord och våld........

Av Anki - 1 augusti 2021 23:32

 

Av Anki - 1 augusti 2021 23:11

 

Av Anki - 1 augusti 2021 18:39

TÄNKVÄRT
Knappt har dagen börjat... och så är klockan redan sex på kvällen...
Efter helgen blev det måndag igen och helt plötsligt är det redan fredag!
... och månaden är redan slut...
... och åren rullar fort...
... och vi blir 40, 50 eller 60 år, våra liv passerar så fort...
... och vi inser att vi förlorat våra föräldrar, kanske även några kära vänner...
plötsligt inser vi att det är för sent att ta igen förlorad tid...
Så, låt oss försöka, trots allt, att njuta av den tid som är kvar!
Låt oss fortsätta leta efter aktiviteter som vi tycker om...
Låt oss sätta lite guldkant på tillvaron...
Låt oss se de små sakerna i livet och inse dess storhet...
...för trots allt kan vi fortsätta njuta de dagar som finns kvar... Låt oss försöka eliminera "sen"....
Jag gör det sen....
Jag säger det sen...
Jag ska tänka på det sen....
Vi lämnar allt till senare som om '' sen '' är vårt.
För vad vi inte förstår är att:
Sen blir kaffet kallt...
Sen ändras prioriteringarna...
Sen ändras förutsättningarna...
Sen är det inte lika charmigt..
Sen passerar hälsan...
Sen växer barnen upp...
Sen blir våra föräldrar gamla...
Sen glöms löften bort...
Sen blir dagen natt...
Sen tar livet slut...
Och då är det för sent....
Så... Låt oss inte lämna något till senare...
För väntar vi med att vi ses senare, kan vi förlora de bästa stunderna,
de bästa upplevelserna,
våra bästa vänner,
och även familjen...
Dagen är idag... och stunden är nu...
Vi är inte längre i den ålder där vi har råd att skjuta upp det som behöver göras nu.
Kanske vill du dela detta inlägget och påminna nära och kära...
Eller så kanske du lämnar det till... '' sen "...
Tack för du tog dig tid och läste och allt gott på din fortsatta resa, den som kallas LIVET!!

Av Anki - 1 augusti 2021 18:35

       

Av Anki - 1 augusti 2021 18:27

Ja nu har han äntligen gjort den efterlängtade tatueringen. Snygg !


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards