Alla inlägg den 9 augusti 2021

Av Anki - 9 augusti 2021 15:41

Satt i köket med ytterdörren som vanligt öppen. Plötsligt kom Smulan inrusande, livrädd för något. Hon springer längst in i huset och gömmer sig under överkastet i sängen därinne. Blev lite fundersam vad som skrämt henne så jag rullar ut på altan. Och hör hur det börjar smattra som om nån kastar sten på taket. Hör hur det mullrar en bit bort. Men åker tillbaks in och drar ur TV:n och routern. Sen tänker jag att jag ska ta bort myggnätet och stänga sovrumsfönstret. Men hinner inte riktigt in dit förrän det blixtrar så att det blir alldeles vitt utanför fönstret. Och sen smäller det som om jävulen själv var här !!

Det lät som om det var nån som sköt med en studsare typ 30-06 inne i huset !! Sen dundrade det på rejält så in i bomben i drygt en timme. Fick ett mess av en neröver byarna som undrade om han skulle komma och hålla handen   Och som samtidigt upplyste mig att det ska ta om vid 17...........Laddade ner blixtvakt och det vet jag inte om det var så bra, eftersom det piper till varje gång blixten slår ner i närheten. Blir bara mer skräckslagen. 

Drar ur all el och routern och lämnar skutan jag. Det har redan börjat att dra ihop sig runt om mig. Både söderifrån och västerut blir det svartare och svartare på himlen. Och fick nyss ett meddelande om nedslag 2 km härifrån.......

Blir kanske inte så kul att kolla på fotboll i regn men då behöver jag inte vara varken ensam eller rädd. 

Ha en trevlig kväll därute     

Av Anki - 9 augusti 2021 14:54

Av Anki - 9 augusti 2021 13:08

Det är ett helt företag att bara ta en dusch på morgonen nu. Och ännu värre när jag ska tvätta håret. Fick ju stränga förhållningsorder av läkaren att jag måste sitta så att jag INTE halkar och sätter ner foten. 

Ok....men i en duschkabin som är 80 x 80 blir det trångt...........Och in i h-vete bökigt är det. Gruvar mig i typ en timme varje morgon......

I går höll jag på att bli tokig(are) Fick ju främmande en stund av västra, men sen var det såååå segt. Fixar inte att glo på TV i timmar heller. Inte ens efter att jag köpt både en ny större TV och kompletterade med en soundbar. 

Så i kväll ska jag försöka att krångla mig ut till Bredsand och kolla på Stockvik-Indal. Pontus spelar ju med Stockvik, och så ska P-A spela med Indal. Och så är det väl lite annat folk som jag kan surra med i ett par timmar. 

Hade väl planer på nån visit i grannsockna men känner det mest som att jag är i vägen när jag åker dit, så det har jag inte bestämt än. Och så vet jag inte om jag vill hålla på att köra i stan. 

Mr tuuut hörde jag i morse när han åkte neröver   

Av Anki - 9 augusti 2021 13:05

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards