Alla inlägg den 20 november 2019

Av Anki - 20 november 2019 18:26

Är ju djurvakt i några dagar. Och var nyss ner första svängen och utfodrade fåren. Först skulle jag ge dem krossen. Och då kommer alla tokrusande så klart. Och gammelbaggen ställer sig liksom snett bakom mig........och tokstirrar. Ser ut som att han tänker wtf gör DU här ?! Lena sa att det är bara å klia honom bakom oronen så blir han snäll. Men jag nådde inte dit.............Vet ju att han har skickat iväg Benny på en ordentlig åktur en gång. Jag liksom kastade ut krossen i foderhoarna. Och sen blev det himla bråttom att få in hö till foderhäcken och vattnet utan att de öppnade dörren   Men när jag var klar så tänkte jag att det där var ju en baggis....    

Av Anki - 20 november 2019 16:36

 

Gäller fler än bara mannen det.......

Av Anki - 20 november 2019 10:29

 

Av Anki - 20 november 2019 10:10

Somnade på soffan i går kväll och vaknade 01:15. Gick och lade mig i sängen......och kunde så klart inte somna. När jag äntligen somnade så hade jag mardrömmar deluxe. Det är alldeles för mycket funderingar ett tag igen, för att det ska vara ok. Om allt mellan himmel och jord. Det blir inte alltid som man trott.........men i dag ska jag ta tag i en fundering iaf. Håller tummarna att det går som jag hoppas. 

I kväll åker killarna, flickvännerna, x-et, Lena och Ida till fjällen eftersom Lena fyller 50 år i morgon. Så jag ska passa fåren, hunden, katterna och elda i pannan i västra tills på lördag. Smulan kommer INTE att uppskatta besök av hunden Steeler så vi får se hur det går. 

Har lovat en god gärning i dag dessutom........

Men solen skiner över onda och goda i dag och det är julmusik på radion   

      

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards