Alla inlägg under april 2019

Av Anki - 22 april 2019 22:21

 

Av Anki - 22 april 2019 22:14

 Det kan väl inte vara så att man alltid ska måsta vända kappan efter vinden.....?? 

Av Anki - 22 april 2019 20:49

När älsklingen åkt så tog jag ett race uppe på lon. Slängde ner veden från lon till vedbon, och började att kasta ut höbosset. Men det dammade så hemskt så jag gav upp. Solade en timme och sen duschade jag och åkte till Timrå för däckbyte på svarten. Det gick ju så där....Bromsarna låg på ordentligt så jag fick ta hans bil hem ist för "min". 

Så nu har jag haft storstädning av den. Putsat rutorna och dammsugit den och ska tvätta den utvändigt i morgon efter jobbet. I kväll är det måndag men saknaden är som vanligt stor efter min älskling.........Väntar på kvällens godnatt-samtal nu. 

     H-E Sundin


Av Anki - 21 april 2019 15:00

Älsklingen har åkt och skruvat båtmotor och jag har flyttat en brädhög på lon plus lite annat skrot. Dels så att jag kan kasta ut halm och höboss genom fönstret och så att det går att få plats med en traktor där. Men det är ett jäkla skitgöra. Tungt och bökigt....och en massa spik i virket som jag måste se upp med så att jag inte kliver på dem när jag klättrar i högen. Och så dammar det som fan. Och mellan brädförflyttningen så kastar jag jag ner ved till vedbon från korgen som Hansa var hit med. Lata sig får man göra när man blir gammal........  

Av Anki - 20 april 2019 17:19

Japp nu är det bara gästerna som saknas. Ha en trevlig påskafton alla vänner och ovänner.   

 

Av Anki - 20 april 2019 13:16

Skalat potatisen både till sill och gratängen, kokat äggen och gjort cole slow. Skiva tjälknöl och fixa gratängen får vänta nån timme. Vin och öl på kylning. Sen var jag ut och krattade igen alla traktorspår på baksidan, som blev när Hansa kom med vedbehållarna. Och så har jag lagat hålen i uppfarten till huset och spolat av flaket på chevan. Nu är det fikapaus i solen en timme innan nästa pass. Tänkte sno ihop några rågkakor och ev en tårta. Har garderat med en kladdkaka.....

Av Anki - 20 april 2019 09:43

När H-E åkte så satte jag fart med allt jag hade på min att göra lista. Allt som allt 11 punkter. När jag kommit till den sista och höll på att steka strömmingen så ringde en gammal kompis från Nackstatiden och pratade. Han bor här uppe hos sin dotter nu. Det var mååånga minnen som ventilerades vill jag påstå och jag hade glömt hälften. Vissa saker hade väl kunnat få vara kvar i glömska men, men........  Fattar inte att en del kommer ihåg allt. Och när han sa -kommer du ihåg den och den....? Folk både i Vinkeltået, Sallyhill och Nacksta ploppade upp i minnesbanken. Sundin har väckt upp massor med gamla minnen och nu fylldes det på ordentligt. I över tre timmar pratade vi men sen sa jag att jag måste hoppa in i duschen. 

När   kom så grillade vi....igen. Och sen blev det en tidig kväll.....   

Av Anki - 18 april 2019 23:40

Japp i dag blev det säsongens första grillning. Och älsklingen blev myggbiten till sin stora förtret.....Jag hade inte sett nån mygg före det   

 



Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards