Alla inlägg under april 2018

Av Anki - 11 april 2018 00:58

Buggkurs och idag hade vi vikarie. Christoffer, den bästa instruktör jag har dansat för hittills. Och det säger jag inte bara för att jag känner honom. Det var iaf himla kul och så mycket fart så svetten forsade av en del. MEN......när det var slut så säger han att en deltagare har spytt så att vi ska tvätta oss noga. Och där var min kväll förstörd.........Har tvättat mig, tagit vitpeppar och druckit coca cola. Hade jag haft whisky så hade jag druckit det oxå...

Och i vanlig ordning så åkte jag ut till kärleken efter buggen      Om jag inte hade haft hundarna så skulle jag kunna stanna kvar och slippa vara ute och köra bil mitt i nätterna som ett jävla tok. Men nu är det inte så tyvärr.....

När jag åkte hem så fick jag tvärbromsa för tre rådjur alldeles efter Dannes.

Nu har jag eldat och ska väl hoppa i säng. Förhoppningsvis får jag sova i natt, är trött som en gnu. I morgon tänkte jag väva klart mattan. Men Pontus ville att jag skulle komma in till honom och att vi skulle åka och fika eller nåt. Och så har jag föraningar om att det kan bli travjobb också, men det återstår att se. 


See you tomorrow   

Av Anki - 10 april 2018 17:45

Inte sovit ett dugg i natt igen. Och in till sjukhuset för provtagning igen i förmiddags. Sen hem och pyssla lite och lapa lite sol också. Och nu är det dags för buggkurs igen. Så natt när jag kommer hem så har jag kört ca 20 mil....

Fick elräkningen idag och höll på att ramla av stolen när jag öppnade den......


  See you later

Av Anki - 9 april 2018 23:26

Är bara typ 40 cm kvar att väva och det gör jag på onsdag. I morrn ska jag till hematologen och lab för provtagning och på kvällen är det buggkursen.......Men det kanske blir tid över emellan, vi får se. 

Var på vävmöte i kväll. Hämtade Kerstin och hjälpte henne med fikaserveringen. Och så har jag tvättat, hängt och packat HIF:s matchkläder så det är klart till helgens match. 

Ska hoppa i säng nu så att jag kanske sover några timmar iaf. Fattar inte varför kroppen och hjärnan inte samarbetar??

   

Av Anki - 9 april 2018 15:18

Ja nu är det inte kul att köra upp hit. Kom från vävstugan nyss och det blev stop mitt i backen så jag måste ta om. Och som i går kväll så levde bilen ett eget liv. Bara å koppla ur och rulla...och hålla tummarna att den inte bestämmer sig för att svänga oxå...Och när jag tog sats och svängde av mot garaget så gled jag i sidled.  Norrhasselvägen är inte snäll mot volvon nu så efter vävmötet i kväll ska jag åka ner och tanka "Svarten" så jag kan köra den ist. Den är ju roligare att köra också   

Av Anki - 9 april 2018 12:21

Av Anki - 9 april 2018 11:25

Antar att det var väntat. Mycket funderingar och lite sömn, då kommer det som på beställning. Var på väg upp till vävstugan när blodet började forsa. 

Men nu känns det ok så jag ska åka uppöver en stund. Har inte eldat än idag, ska försöka att spara på veden. I lördags var vi till en som hade en luftvärmepump som gav värme i hela huset. Och huset var på 160 m2 !! Fantastiskt !!Tänk att slippa frysa och att kunna åka hemifrån utan att det är +7 inomhus när man kommer hem igen...............

Funderar på en grej som Anneli S vill att jag ska hänga med på men  I don´t know yet, and have to decide soon...


Av Anki - 8 april 2018 23:40

 En sån kväll ikväll när jag längtar som ett tok efter dig, trots en hel helg tillsammans. Älskar dig........och saknar dig 

   



Av Anki - 8 april 2018 19:17

Var till Hansa förut och där bara vällde det in gubbs sen jag kommit dit så det blev mycket surr.  När jag åkte dit så hörde jag att det brummar i  avgassystemet...Och så låter det i vänster fram typ som bromsoket eller nåt....plus att det skramlar höger fram typ stötdämparlagring eller nåt. Och sen när jag kom hem så körde jag upp för backen men ångrade mig och skulle backa ner igen och köra upp mot garaget, då bilen åkte överallt utom dit jag rattade den. Jisses vad slirigt det var ett tag, men jag fick upp bilen till sist. Tur att den inte var nytvättad.........  

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards