Alla inlägg under mars 2017

Av Anki - 13 mars 2017 10:11

Igår var det ju säsongspremiär för fotbollen med första matchen på i Värmecupen och på Västhagens IP. Hassel gjorde en imponerande insats men åkte dit pga ett strulmål. Förlust 1-0 mot Granlo som inte var det bättre laget, men det är ju målen som räknas   

Och sen efter matchen så skjutsade jag upp Pontus till akuten där vi blev kvar i drygt fem timmar. Det var mycket folk och en bilolycka så därför tog det tid. Jag satt bredvid de anhöriga till olyckan och det verkade som om någon av dem inte mådde så bra i alla fall. Hoppas att det gick bra. Och jättemånga små barn var det. Och när man ser småttingar som är både sjuka och ledsna så känns det inte så jobbigt att vänta lite längre. Men jag fick ringa till Fred och be om hjälp med att åka ner och släppa ut hundarna vid 23-snåret. 

Kom hem 01:30 och gjorde upp eld och körde kaminen en stund innan jag äntligen fick göra kväll. Två jobbiga nätter har det varit och i morse när jag vaknade så trodde jag att det var lördag...........  Jag fick liksom analysera och tänka en stund innan bitarna föll på plats. Känner mig helt slut så idag får jag nog ta det lite lugnt. Men tvätta matchkläderna måste jag i alla fall göra. Och det känns ändå lite skönt att veta att när det krisar så är jag mamma   


Av Anki - 12 mars 2017 12:11

Japp det fick jag sent i går kväll. Av en sällskapssugen kille. Tur att jag bara hade druckit ett glas vin till mellon så att jag orkade vara vaken ett tag. Vi tittade på film och åt ostkrokar till efter fyra nån gång. Så det är kanske förlåtligt med min fadäs i morse (10:00). Jag hade kokat två ägg i går kväll som jag skulle äta till frukost. Och i morse skulle jag ju koka två till då.....och blandade ihop äggen...Så jag kokade de redan kokta en gång till och det märkte jag ju när jag skulle knäcka ett ägg som var okokt       .

Matchtrunken är i bilen och nu ska jag gå ut i solen en stund innan vi måste åka. Följer nog med sonen upp till akuten också sen efter matchen eftersom han hade halkat och handen inkl fingrar är svälld och blå.  


Av Anki - 11 mars 2017 20:12

Jajamensan, det har varit en helt makalös dag i dag med strålande sol. Lite blåsigt men inget att haka upp humöret på. Började med att dra ner snöhänget från hus och lagård. Sen tvättade jag sängkläderna och torkade dem ute. Solade en stund och åt lite innan Lady och jag tog en prommis på 5 km. Sen gav jag hundarna mat och rastade dem en stund (och passade så klart på att njuta i solen under tiden). Sen var jag till Matfors en sväng och så hämtade jag en låda ved i Västmarken på hemvägen. Åt en god middag bestående av en bit ryggbiff med sallad och ett glas öl och bäddade sängen. Så nu ska jag unna mig ett eller två glas vin till Melodifestivalen. Hade lite ångest i förmiddags över min fb-rensning i går men nu känns det ok. Planen var att köra en till men avvaktar lite......

Har tagit in fotbollstrunken också som jag måste inventera inför fotbollspremiären i morgon på Värmecupen. 


 

Av Anki - 11 mars 2017 01:32

Har suttit och väntat på om jag skulle hämta Pontus i stan. Kollat på Lets dance och lite annat...och rensat i vänlistan på fb. Nu är sonen på Oscars med Ken Ring och jag funderar på att göra kväll eftersom han har bestämt att han ska sova i stan. Men tror att jag ska fortsätta min fb-rensning i morgon. 

Har varit och tittat på en cykel också i dag. Vill ha !! Och köper den nog nästa vecka  


Toktrött och säger god natt   

Av Anki - 9 mars 2017 17:04

När jag hade varit på sjukhuset så bestämde jag mig för att börja äta hälsosamt igen. Och idag tog jag fram lasagne ur frysen och smockade i mig fyra rader av en Marabou schweizernöt. Lycka till tjockis !!

Lyssnade på Efter tre på radion förut när de spelade och pratade om mello-låtarna. Jag har tre favoriter och de tillhör nog inte de favorit-tippade. En man som heter Ove, en jojkande same och så en låt som jag blir sprudlande glad av och toksjunger till i bilen, alltså Robin Bengtsson. Gillar inte alls Viktoria.........Spännande på lördag.....

        

Av Anki - 9 mars 2017 09:50

Japp i går kväll så var det nära att jag skrev ett inlägg när jag satt och tyckte synd om mig själv. Som tur var så pratade vi med varandra och den positiva av oss bestämde att jag skulle sova på saken       Men fortfarande så kan jag tycka att det är märkligt hur folk kan tro på illasinnat prat.

Men nu är det ny dag och nya möjligheter. Ska börja att kolla cyklar eftersom jag ska investera i en sån nu i vår.  

Av Anki - 8 mars 2017 21:02

Så¨var det......i alla fall inget fel på äggstockarna. Fortfarande lika ont men nu ger jag upp........det går väl över.

Efter sjukhusbesöket i går så tog jag en sväng i Birsta. Köpte en hamburgerpress och gula skyddsglasögon. De är jättebra när man kör bil.

Ibland så blir man på bra humör bara av att köpa nåt skräp   


   


Av Anki - 6 mars 2017 21:11

Började med att ringa sjukhuset och de skulle ringa upp 13.30........Så då visste jag ju att det är minst en dag till att må dåligt. Passade på att baka till vävmötet när jag väntade. En sockerkaka med smörfyllning och havrekakor fick det bli. De ringde punktligt och jag fick prata med en jättetrevlig och förstående sköterska, som läste igenom min journal när vi pratade. Och jag fick en tid i morgon. Äntligen eller....?

Sen åkte jag en sväng till ICA och så förbi Västmarken och hämtade några lådor ved. Det är riktigt jobbigt att vara utan ved redan.....

Sen hem och äta lite och packa fikakorgen till vävmötet. Och nu TV-soffan och lite stickning. 


  

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards