Alla inlägg under januari 2017

Av Anki - 14 januari 2017 15:20

Idag var jag och lämnade tillbaks kameran som jag köpt. Jag velar fortfarande vilken jag vill ha så då är det bättre att fundera lite till innan köpet. Men nu fick jag ju pengar ist för presentkorten så nu kan jag kolla runt lite :-)

Stålande vackert väder har det varit idag så jag skulle skämmas som åkte till stan. Men det tar jag igen en annan dag.

Nu ska jag snart åka till Västmarken och gratta Ida och äta tacos. Elda lite första bara. Lite kris nu, har ved för högst en vecka kvar     

Av Anki - 13 januari 2017 22:55

Vet inte men dagen har bara rullat på. Matat fåglar, hämtat ved och fixat med lite tvätt. Sen var jag ut till Birsta och köpte present åt Ida, och så var jag in på Netonnet och MediaMarkt och dreglade lite......Köpte godisremmar på JamJam också, jag som skulle bli så nyttig....Sista anhalten blev Willys innan jag åkte hem. Åt en kulinarisk fredagsmiddag idag. Kålpudding med lingonsylt, potatis och sås. Hade en bytta i frysen och det var ju gott :-) Tja sen har jag väl eldat och glott på Tv:n. Blev lite orolig ett tag då jag fick riktigt ont i magen ett tag men det gick över. Nervöst eller kålpudding är frågan :-)  Blir alltid rädd när jag har varit till bacillcentret BC att jag ska få magsjuka eller nåt. Ska nog snart ta med mig stickningen och sätta mig i sängen tror jag. 


 Sweet dreams   

Av Anki - 12 januari 2017 10:13

Höll andan lite i går när jag hade prickat in alla åtta hästarna på travet. Och så klart så blev det bara 435 kronor när jag lyckades.......Men små smulor är också bröd. Jag gick ju plus i alla fall, det är ju det som är viktigast. 

I dag är det snöskottning som gäller. Den provisoriska tandhylsan som tandläkaren satte fast i måndags lossnade i går kväll, så jag måste ringa dit. Skulle en sväng upp i byn men får se om jag hinner med det. Beror på när jag får tid hos tandläkaren.




  

Av Anki - 11 januari 2017 22:05

Middagsfrämmande av sonen i kväll som också installerade sitt PS3 åt mig. Så nu startar jag försiktigt med GTA. Ooops....inte det lättaste med kontrollen av alla knappar :-) X-et kom och fick sig lite mat han också. 


Av Anki - 10 januari 2017 22:10

Årets första vävmöte är alltid hos Ulla T och med massor av gofika. Och det är alltid så hemtrevligt där. Tycker att både Ingemar och Ulla är jättegulliga. Hur ska den här vävstugan överleva utan de gamla damerna?? Sara som är ny och bor i Vigge är jättetrevlig. Det känns som om man kännt henne hela livet. 

Värken i käken har börjat lugna sig också, nice. 



Sweet dreams friends   

Av Anki - 9 januari 2017 23:10

Fy bubblan vilken pärs hos tandläkaren i förmiddags. Inga krusiduller utan han startade med en dunderbedövning av underkäken.....läpparna och tungan. Sen slipade han ner tanden i omgångar. Och så tog de tre tandavgjutningar av över och underkäken, och så nån siliconavgjutning. Och så pressade han ner nån hylsa runt tanden så att jag fick blodstillande som var såååå äckligt när det rann ner i halsen. Jag var jätteorolig att jag skulle må illa. Och ändå blir jag lite fnissig då han småharklar/stånkar hela tiden när han jobbar. När han skulle ta loss den sista avgjutningen så skojade han och sa att han var orolig att tänderna skulle följa med, då den satt som berg........Det gick inte att fixa till tanden då den hade gått sönder så tokigt så det blir en krona som sätts på den befintliga. Därav alla avgjutningar eftersom en tandtekniker ska göra en ny tand. Jag har fått en ny tid sista veckan i januari. När allt var klart så sa sköterskan att jag kunde gå till spegeln och torka mig ren. Ojsan hur jag såg ut....som en liten gris med något blått utsmetat runt hela munnen. 

Ja jag är återigen enormt tacksam för att min tandhygienist uppmanade mig att ansluta mig till tandvårdsavtalet. Det här kommer att sluta på ca 7-8000 kronor och jag betalar ingenting mer än mina 120 kronor/månad för avtalet. 

Men det har varit lite oskönt i munnen nu i kväll.......aj

   

Av Anki - 9 januari 2017 15:23

Blir så irriterad på vissas uttalanden i de här bygrupperna. Vilket engagemang vissa har som har noll koll......Tänk om empatin och engagemanget hade varit lika stort när några bybor bröt sig in på natten hos fam Stiernström och skulle slå ihjäl dem.........och skrämde sonen så han inte kunde sova ensam och blev livrädd för mörkret :-( Man vände fel människor ryggen då också.....Jag försvarar inte någons dumma beteende men att använda hjärnan innan man öppnar munnen är önskvärt.

Av Anki - 8 januari 2017 23:19

Vaknade av en "puss" och kunde inte sova sen. Så hundarna fick mat (och katten) och så fick de vara ute en stund. Sen fikade jag ordentligt.....har börjat skärpa till mig med frukost igen, måste gå ner minst fem kilo......Dammsög och pysslade lite och hämtade ved bla.bla.bla Sen blev det en prommis på ca 5,5 km med Lady. Och sen kom Lena med kattmaten som jag hade beställt. Vi fikade och surrade ett par timmar innan hon åkte hem. Sen åt jag en paj och så var det dags för TV-soffan och sockstickningen...och äntligen fick grannens katt komma in i stugvärmen. 

Kan tänkas att 2017 blir ett positivt år för mig men det vet jag inte förrän om flera månader................

Nu ska jag försöka att sova eftersom jag ska till tandläkaren i morgom fm......


  



Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards