Alla inlägg under januari 2017

Av Anki - 31 januari 2017 16:49

Har varit jättehängig hela dagen. Orkade inte ta nån prommis trots att det var så underbart väder. 

Men så för en stund sen så fick jag ett anfall av arbetslust och pustade fönstren i vardagsrummet och bytte gardiner. Helt slut nu.......Tur att det var för kallt för att putsa dem på utsidan. Och så har jag klippt av och lagt upp Lundhagsbyxorna som jag hade tagit på mig att göra. Det ser så proffsigt ut så jag är helnöjd med min insats. Var lite orolig då jag vet att byxorna kostar 2000 kronor     Nu ska jag se om jag hittar något ätbart. Det lutar åt bruna bönor eller kroppkakor som finns i frysen....


Önskar alla en trevlig kväll !

Av Anki - 31 januari 2017 10:12

Vad är det som händer i kroppen på natten?  Den gångna natten har bestått av mardrömmar, panikångestattacker och torr i munnen och halsen så jag fått dricka vatten hela tiden. Alltså inte mycket till sömn igen. Men när det börjar ljusna så tar helt plötsligt muntorrheten slut och allt blir som vanligt. Då börjar jag toknysa !!! 15 gånger i rad.........!! Och helt plötsligt så är jag tokförkyld igen ? Så i dag blir det en långprommis i friska luften. Viker inte ner mig för en förkylning.....tror jag     

Av Anki - 30 januari 2017 22:23

Ja det är inte sant vad klumpig jag var i förmiddags. Nerverna spelade mig ett riktigt fult spratt. Varit med i en budgivning på ett kameraobjektiv i en vecka och jag hade högsta budet när det var fem minuter kvar. Sitter och glor på nedräkningsklocken och är säker på vinst när det är en minut kvar. Men tänker att det kan vara någon som sitter och väntar till de sista sekunderna............och det är det ju så klart. Jag visste precis vad jag skulle göra men blev så jäkla nervös så hela handen skakade och jag missade att klicka      . Bit ihop och kom igen heter det, så jag får väl göra det dårå.....

Sen var jag en sväng till vävstugan. Skulle väva för till pläden och börja dreja fransen men hade glömt glasögonen hemma så klart. Så jag ringde till Ulla och sa det men så kom Eva-Britta och då tänkte jag att jag kämpar på med fransen. Så med svidande ögon fixade jag fransen på lite drygt halva pläden. Känns bra, nu kan jag börja väva på när Ulla är klar med resten. 

Sen var jag till Västmarken och grattade mitt älskade lillhjärta. Det var jättetrevligt. Lill-Frappe var med och ställde till lite oreda hos djuren. Men han satt och gosade med "mormor" lite i alla fall   Fick med mig en doggybag med smörgåstårta också när jag åkte hem. Tror att Pontus var nöjd med kvällen också. 




Av Anki - 30 januari 2017 10:21

Fikat och eldat. Ska dammsuga och plocka undan lite, och klippa av ett par Lundbergsbyxor som jag har tagit på mig att lägga upp. Gör klart det så kan jag ta fram symaskinen när jag kommer från vävstugan. 

Japp idag ska jag börja på min pläd.Gruvar mig som attans, eftersom det bara har varit strul på väven efter felsolvning. 

Ulla ringde i fredags och sa att hon äntligen var klar. De hade fått klippt av en gång till så hon sa att om det börjar snurra sig igen så skulle jag höra av mig. Hoppas att de har lärt sig en läxa av det här...........lyssna inte på de som säger sig ha kunskap men inte har det..........

Och sen framåt kvällen ska jag ju åka och gratta mitt lillhjärta på födelsedagen.       

Av Anki - 29 januari 2017 22:13

Halva dagen hann rinna iväg innan jag kom iväg i dag. Men idag blev det en riktig powerwalk. Lady protesterar mot min framfart med att måsta stanna och kissa fyra ggr. Men vi gick nära 6 km och det känns så bra för samvetet. Men inte i kroppen.....ont som attan i höfterna. Motion måste belönas så när jag kom hem så gjorde jag en semla och drack kaffe   


Ja sen har det rullat på. Nu måste jag hålla mig vaken till tolv så att jag kan gratta mitt älskade lillhjärta som fyller 23 i morgon. Vad är det de säger.....älskar dig härifrån och upp till stjärnorna      

   

Av Anki - 29 januari 2017 00:01

Alltså var jag parkeringsvärd på travet i dag (igår). Plockade upp X-et halv tolv och ca 12:00 var vi på plats. Men dock inte herr Larsson med växelkassorna m.m Efter lite väntan så dök han upp och sen så rullade det på fram till 16:30. Då var "min" parkering full så då åkte jag upp och hämtade Benny. Vi drog nog in ett par tusen till Hassels IF idag och det känns ju ok. Och vara ute i sol och frisk luft i nästan fem timmar dör man ju inte av heller. Men man fryser om fötterna och händerna.......Tur att jag hade fått täckbyxorna som jag hade beställt iaf. Och att jag sen blev bjuden på pizza på hemvägen var ju inte heller helt fel. Ett par glas vin och sen är lördagskvällen till ända. Sweet dreams     


   

Av Anki - 27 januari 2017 21:51

Efter en ny sömnlös natt (undrar hur länge jag orkar?) så blev det en repa till Birsta.....igen. Dåliga vanor ?    

Hade beställt present till Pontus på Elgiganten som jag måste hämta, och så blev det en sväng på Birsta City oxå. Har gått och sneglat på en top hur länge som helst på Palt och idag slog jag till. Nån gång måste jag väl få unna mig något fint eller hur?? När jag kom hem så lagade jag god mat och tog vin till. Nu är det sockstickning och Tv som gäller en stund till. Hoppas verkligen att jag får sova när jag kryper ner under täcket sen. 


 

Av Anki - 26 januari 2017 19:25

Var så besviken igår att jag tappade sugen pga påhoppet. Och kände mig hyfsat pigg i morse så jag körde en ny sväng till Birsta idag. Och hör och häpna så shoppade jag lite kläder på rean, det är inte ofta jag hittar något jag tycker att jag har råd med och som passar. Men i dag köpte jag två blusar och en klänning   Och så köpte jag en doftmist på Bodyshop. Så jag åkte hem och var på riktigt bra humör faktiskt. 

Fiskbullar i hummersås, potatis, kokt ägg och rivna morötter till middag. Med nypressad apelsinjuice, gott !


   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards