Alla inlägg under januari 2011

Av Anki - 15 januari 2011 12:53

Morr..trodde i min dumma enfald att eftersom hundarna var ut klockan 03:00 så kanske de sover en stund längre på morgonen. Njet :( Kvart över sex stod det tre idioter vid sängen o stirrade på mig. Jag kunde lura dem i ungefär en timme men sen var det bara att kliva upp för då höll de på att svälta ihjäl.

Då kommer nästa trauma......+13,1 inomhus. Men fy f-n vad kallt ! Tur man har duntäcke....Alltså kröp jag ner en stund till och gruvade mig för att vakna på riktigt. Värk i ryggen,knäna men det är väl bara att bita ihop. Tur att B o L är sena som vanligt :)

Nu har jag eldat och fått upp värmen i huset + 18,6. Ska gå ut och hämta in ved nu. Eller ska jag gå och spruta vatten på dösillarna först så de vaknar....

Av Anki - 15 januari 2011 00:43

Äntligen har jag fått till en besöksräknare på bloggen efter ett evinnerligt googlande. Har tittat på Let´s Dance och Boston Leagal, fränaste advokaterna eller.....?

Av Anki - 14 januari 2011 20:03

Varit till Birsta en snabbis. Och så det stående på dagsschemat, burit in ved. I dag så vägde jag kassarna för skojs skull och resultatet blev 5 kassar a´ca 11 kg st :)

Av Anki - 13 januari 2011 20:36

Känner mig lite småtrött nu faktiskt. Klockan 03:30 ca så kom Smilla (min goldentik) in o ställde sig vid min säng och glodde på mig. Och sen spydde hon :((

Japp, det var bara att rusa upp och släppa ut henne utifall det skulle komma mer, och så torka upp...Blää !

Sen fick jag sova drygt en timme innan det var dags att väcka killarna och ge hundarna och katten mat. Då var det dags för nästa sjukling. Tage (min äldsta goldenhane) betedde sig som om han hade jätteont i magen eller kisseriet. Han kröp/ålade runt på golvet och gnällde och slickade sig. Men han åt mat och var ute och sprang lite så jag avvaktade och gav honom en liten kur och en burk stångsparris utifall nåt hade fastnat i tarmar eller magen. Nu är han lite piggare men vi får se hur det utvecklar sig i morgon.

Har donat med min trasiga köksavloppsavledningsanordning   och burit en massa ved . Nu ska jag koppla av med CSI Miami....See You :)

Av Anki - 12 januari 2011 18:39

När jag fyllde år i nov och i julklapp önskade jag mig presentkort på Siba, eftersom jag har varit jättesugen på en liten bärbar dator.

Har hållit kollen via internet på erbjudanden m.m Häromdan så hittade jag en som jag gillade till rätt pris. Men när jag ringde och kollade så kunde man bara köpa den på web-butiken. Fast i annonsen stod det att den kunde köpas både i butik o på webben. Och på i web-butiken gäller inte presentkorten vilket jag tycker är mycket underligt eftersom de är köpta på Siba och är numrerade.

Men tjejen lovade att kolla med Sundsvall om det gick att beställa den dit och att jag hämtade och betalade där.

Jag hade redan då gett upp hoppet om den lilla röda...........

Men vid halvsjusnåret ringde en jättetrevlig säljare från Sundsvall. Han sa att just den där datorn var på utgående men att de hade en exakt likadan till samma pris. Det var bara art.nr som skiljde och att han inte riktigt kunde förklara det. Men det fanns iaf 7 st av den datorn i lager.

Så igår for jag och killarna ut till Siba kollade läget. Jag blev ju kär så fort jag såg den så det är klart att den fick följa med hem till Västergård.

Fränt att kunna sitta i soffan och titta på TV och hålla kollen på fejjan samtidigt. Jag är så nöjd och glad   

Av Anki - 9 januari 2011 19:03

Men vad konstigt.........mera snö. Ska besikta bilen i morgon och naturligtvis så får jag inte upp huven !!!

Av Anki - 9 januari 2011 01:07

Nu ska man sova sägs det. Men nu ska jag göra varma mackor till Jonas och mig och sen får vi se, sa blinda Sara. Kanske blir lite Mahjong innan sängen....eller TV:n en stund.

Av Anki - 8 januari 2011 22:30

Skjutsat Pontus till bussen på fm. Han har åkt till Ljusdal.Känns lite oroligt men....

Slängt ut granen och städat undan det mesta nu efter julen, ska bara bära ut kartongerna i morgon.

Ryggen känns mycket bättre men då börjar knät att spöka igen   

Vilken jävulskt tråkig dag/kväll.

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards