Alla inlägg under januari 2011

Av Anki - 22 januari 2011 21:15

Igår var jag till Birsta en sväng och bunkrade upp lite och köpte ett paket till tjejmiddan senare på kvällen hos Annica Hedörn.Tyckte det skulle bli jättekul att få parta lite. Dessvärre kom inte min skjuts som lovat så jag fick ta bilen så det fick bli bubbelvatten och det gick ju bra det oxå. Det var ett glatt gäng: Annica. Jeanette,Karin,Elsa,Gabbis;Åsa,Marie och jag. En trerätters meny som slank ner utan problem :)   

När vi hade ätit så var det dags för överraskning......OH MY GOD !!! Jag skojade och sa att om det är en nakendansare så har jag första tjing eftersom det bara är jag som är singel.........Hejåhå det var en kille men ingen strippa utan han visade sexleksaker!! Jag kan ju säga att det blev många skratt,förlägna kommentarer och fnissningar men pratade och demonstrerade hur världsvant som helst om alla grejor han hade med sig.  Efter det så fikade vi och spelade ett jättekul spel med paketen.Vid tolvsnåret åkte jag hem och tog ett glas vin :)

I dag var jag och hämtade Pontus i stan när han kom från Ljusdal och sen bar det iväg till Nordichallen och GIF- cupen. Klockan fyra började dagens andra match för laget.Motståndarna var Spårvägen. En spännande match som Medskogs till slut vann. Då blev Medskogs etta i gruppen så nu väntar semi klockan 22:00 i kväll mot Älvsjö eller Östersund beroende på vem av dem som vann matchen kl. 19:00. Spännande värre :) 



Av Anki - 21 januari 2011 00:02

Inget speciellt, städat, hämtat ved m.m Men var faktiskt ut på en ordentlig prommis med hundarna. Det var så skönt att röra på sig igen.

Av Anki - 19 januari 2011 23:40

Dagen har jag ägnat åt städning och gardinbyten. I kväll var det vinjunta uppe i byn med smaskig räkcoctail och goda ostar, ja naturligtvis gott vin såklart...

Av Anki - 18 januari 2011 18:26

Klippt mig hos Fia och blev jättenöjd. Surrade bort en stund med Biggan och Bettan och sen for jag hem. Mycket ointressant dag.

Och så är jag oerhört irriterad på mina grannar.......Blää.

Visst ja, i går så ringde jag och kollade efter ögonlysningstider och det fanns lite att välja på hos Hudiksvalls Smådjursklinik. Men fick en ingivelse och ringde till kliniken här i stan uppe vid LV5. Där skulle de ha lysning nästa fredag men det var tyvärr fullt :( Jag tjatade till mig att få skriva upp mig om de skulle få ett återbud. Yes !! Det gick inte mer än 10 min så ringde de och sa att de hade fått ett återbud =) För en gångs skull så var han där uppe med mig.

Pratade med uppfödaren till hanen igår så nu är det väl spikat då. Det blir förhoppningsvis smått i huset till våren.

Av Anki - 17 januari 2011 20:37

Vilket skitväder.Skulle hämta Jonas i Matfors för han slutade tidigt och insåg inte förrän jag kommit en bit neröver hur grisigt halt det var. T.o.m timmerbilarna kröp fram och i Lunde hade en timmerbil glidit av vägen. Lite lagomt pirrigt i långbackarna när man inte kan bromsa och inte heller köra för sakta.

Men när vi for hemöver så höll han på att skrapa Norrhasselvägen iaf.

I morgon ska jag klippa mig, åh vad skönt. Funderar på om jag ska färga håret i kväll eller efter att jag klippt mig......  

Av Anki - 16 januari 2011 21:03

Tog sovmorgon. Hansa var här med traktorn och drog av lite snö.Han körde med skopan eftersom slungan är trasig. Fick ta vid garaget och uppe på gården med snölassen. B o L var och hämtade ved.

Det var väl det mest spännande som har hänt i dag.........

Nu ska jag nog ta och spela lite Mahjong och sen tror jag att jag ska se på fotbollskanalen.

Måste försöka få till headern med lite bilder och en riktig presentation men jag kan inte bestämma mig hur den ska se ut.....   

Av Anki - 16 januari 2011 01:47

Sitter i min ensamhet och filosoferar. Förra helgen så träffade jag en gammal vän som jag umgicks med jättemycket för länge sen. Vi har inte alls träffats på många år men nu blev vi ståendes på ICA och prata om allt mellan himmel och jord. Hans fru blev sjuk och gick bort för ett antal år sen och jag blev singel helt plötsligt. Vi var helt överrens om att det inte spelar nån roll på vilket sätt man blivit ensam. Efter ett tag så försvinner de gamla vännerna en efter en.....både nära och kära, och du sitter där och har ingen alls........man är liksom inte med i gemenskapen längre och man känner sig obekväm när man ringer och vill prata en stund. Ändå tycker jag att jag är en ganska social person.

Vi har i alla fall bestämt att vi ska försöka hålla kontakten i fortsättnngen och ta en fika eller en prommis och surra bort nån stund då och då........


Av Anki - 15 januari 2011 22:43

   Det är inte kul med kylan och så här mycket snö. I går var mattes prinsessa i bokyllan och rev ner ljusstakar, hoppade från badrumsfönstret och ner på skurhinken som det var vatten i (som tur var inte så mycket). Sen var hon och gick på Jonas bärbara en sväng. När vi satt och åt middag så var det nåt som lät i Pontus rum. Jag tittade och talade om för killarna att hon satt på tangentbordet till Pontus dator. Först trodde de att jag skämtade men så gick Pontus och tittade......, och nån fick skäll ;-) För då hade hon trampat omkring så hon hade gjort nåt med hans spelgubbe......Lite senare så var hon på köksbänken och gick, sen en sväng på stor-tv:n. Förutom det så hade hon rally runt i huset som en galning tills hon var alldeles andfådd och helt slut och kröp in under köksmattan och somnade en stund. Man skulle kunna tro att det är en hundvalp jag pratar om men det är vår kattprinsessa Smulan :-)

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards