Alla inlägg under januari 2011

Av Anki - 7 januari 2011 18:59

Skottat av växthuset idag.........Det var inget roligt jobb. Man får agera som en arkeolog eller nåt liknande. Aluminiumprofilen har bångnat i taket och flera rutor gick/eller var sönder. Snön gick till midjan o sen skottade jag ner lika mycket. Kan inte nog betona att jag HATAR SNÖ.Får skotta runt om i morrn så det inte blir för stort tryck på väggarna.

Ätit lite mat och nu ska vi ge oss på hustaket och verandataket.   

Blir till att spela in Let´s Dance då. See you  

Av Anki - 6 januari 2011 19:03

Kom i säng ca 03:30 och tänker att hundarna var ute sent så det blir nog sovmorgon.

  Men vaknar vid sjusnåret av att tre utsvultna, kissnödiga hundar står och stirrar på mig. Pigg som en lärka? drar jag mig mot köket. Där sitter nästa....Kattprinsessan håller också på att svälta ihjäl. Trots att det finns torrfoder i den ena matskålen......

När alla har ätit och varit ute en stund så intas sängläge en stund till.

Ligger och ser ångestfyllt hur snön vräker ner igen :(  Blötsnö !!

Motvilligt upp då alltså och in i duschen så jag piggnar till. Blir så stressad så jag struntar i att fika.

Börjar med att gå ut i lagårn/vedboden och hämta in ved. Därute är det halvskumt och något skramlar/prasslar. Lodjur, monster eller......? Kollar efter nåt att slå med utifall. Men konstaterar att det säkert bara var hjärnspöken, eller vildkatten =)

Fortsätter ner i källaren och fixar med läckande avlopp, tömmer rör m.m

Så har det då blivit dags för SNÖSKOTTNING!! Tung jävla blötsnö och snödrivor som är så höga att jag inte orkar få upp snö-lassen över dem. Sopar av bilen och skottar lite till. Ryggen börjar göra onödigt ont igen....Kaffedags.

Skulle ju börja vara nyttig nu. Men orkar inte göra en macka utan det blir en bulle med fyllning av en massa socker och smör   . Sen kör jag fast med bilen när jag ska flytta den så då ger jag upp.

Av Anki - 6 januari 2011 00:33

Japp, då ska vi se vad det här blir då. Startar upp med en bild på kvällens aktivitet och hoppas att jag lyckas     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards