Alla inlägg den 2 juni 2021

Av Anki - 2 juni 2021 23:21

Uppe med tuppen och gjorde mig redo för dagen. Hade ju en tid på ortopeden 10:20. När jag kom dit så fick jag först prata med en jättetrevlig kvinnlig läkare. Det första hon frågade var....Har inte du varit på någon kontrollröntgen de här två veckorna. Och jag svarar att nej det har jag inte. Och att jag inte ens har fått veta vad som är trasigt i axeln. Hon säger att det är ett stort misstag från sjukhuset....Men jag ska hämta ut bilderna så att du får se säger hon. Och så ska hon prata med överläkaren innan jag ska gå till röntgen. 

Lite väntan innan hon kommer tillbaks.....och ber så mycket om ursäkt för att det tog lite tid. 

Hon visar mig röntgenbilderna och säger att jag trots allt har haft en himla tur. Och det ser jag ju själv. Det är inte själva axelleden utan "hållaren" som håller uppe allt som har gått sönder. Inte undra på att jag får så jävla ont när jag ligger på den sidan. Och det måste jag försöka att undvika då det blir press på sprickan då...

Ja och sen blir det röntgen och läkaren säger att jag kan åka till jobbet så ringer hon när de läst av bilderna. 

Klockan sju på kvällen ringer hon, ber om ursäkt för att det tagit tid. Och talar om att det inte har läkt ett dugg hittills men att bitarna fortfarande ligger på rätt plats och att det ju är positivt. Ingen operation.....än. Om fyra veckor är det en ny röntgen...Min hojsäsong är i fara, så är det.................bara att se sanningen i vitögat.....Om jag åtminstone hade nån som hjälpte mig med allt som ska göras ute.............

Sov gott och dröm sött   

Av Anki - 2 juni 2021 22:44

Om man satsar på fel hästar så blir det ingen utdelning eller..........?? 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards