Alla inlägg under januari 2019

Av Anki - 14 januari 2019 11:19

Japp det fick bli så innan jag gjorde kväll i går. Och det ser bättre ut än vad jag hade trott att det skulle göra. Nu är kaklet tvättat en gång och ska ta det en omgång till när jag kommer från sjukhuset. Blodtappning idag igen. 

Pontus ville att jag kom och fikade efter men vet inte om jag har tid att åka ut till Kvissleby. 

Har haft himla ont i magen till o från, typ magkatarr. Vet inte varför.........eller jo det vet jag nog....

Av Anki - 13 januari 2019 19:45

Och det ser lite bättre ut faktiskt. Kanske jag målar en tredje också, får se sen. Men vilket jäkla skitjobb !! Och när man måste stå som en korkskruv för att komma åt under skåpen. På slutet skakade axeln/armen som ett asplöv.

Av Anki - 13 januari 2019 16:11

Skulle gå en sväng med Lady tänkte jag, men då hon har ont i en tass så struntade jag i det. Känner mig så skyldig när jag går utan henne och hon ser vilka skor jag tar på mig.

Tvättade en maskin och vips så kom jag på den strålande iden att börja med kaklet. Trött som ett tok?? Tvättat en gång förut men nu var det ju bara att börja om då. Och när jag ändå var igång så tänkte jag att jag målar kakellisten också först. Tvättat både med nån supergrej som jag har fått av kärleken och med rödsprit. Målat en gång och om jag får säga det själv så ser det förjävligt ut. Nu måste det torka i ett par timmar innan jag kan måla andra strykningen och sen får jag se hur det blev. Blir det inte bra så får jag väl åka till Birsta i veckan och köpa lister. Men just nu så är det bara att vänta och se. Kan ju inte stryka kaklet förrän det är klart heller. Smart eller........?? Får väl rota fram lite mattrasor då i stället. Skulle behöva svarta trasor men det har jag inga, och inga svarta kläder eller gardiner heller som jag kan klippa sönder......

En pippi som jag räddade i fjol vinter när den flugit in i köksfönstret .....

 

Av Anki - 13 januari 2019 13:18

Världens mysigaste helg är slut med den goaste och mest underbara mannen i mitt liv     Lite dåligt med sömn så jag är lite seg men vad gör väl det.....

Undrar om jag har sagt det förut?       

Hans-Erik Sundin.........

   

Av Anki - 12 januari 2019 15:57

Det blev en trevlig kväll i går med Johan och Helen. Gambrinus först och sen en avstickare till Daltons. De har gjort om där så det var riktigt trevligt. Fick ju lite avsmak för det stället jag ifjol, men det var ju inte ställets fel utan andra orsaker.....

Nu är det bara att vänta på älsklingen och lite mys   Förberedde middagen i går innan jag åkte så det är lugnt. 


Av Anki - 12 januari 2019 15:56

           

Av Anki - 11 januari 2019 13:24

Var upp klockan fem imorse och fixade kaffe och tömde upp vatten i hinkar och tillbringare, eftersom det blåste som fan. 

Satte på ett element också utifall jag inte skulle kunna elda på ett tag. 

Sen kröp jag ner under täcket igen och väntade på smset från älsklingen innan jag somnade en sväng igen.

Men sen blev det fart på skogstrollet.....Började med att dammsuga under sängen. Skulle inte vara så dumt med en robotdammsugare där. 2 meter bred säng och sovrummet är 3 meter...alltså får man ligga på golvet och liksom krypa in under sängen för att komma åt   Sen tog jag ett djupt andetag och skruvade bort avloppsröret till tvättstället och gjorde rent där. Sist när jag gjorde det så hade jag vänt vattenlåset åt fel håll när jag satte tillbaks rören, så det luktade skit i hela huset   Ringde till x-et efter dag två och han frågade om jag satt tillbaks det riktigt. Och nope, det hade jag ju inte.

Gjort en köttgryta och nu ska jag ut och släpa ved och klyva stickor. 

Och sen lutar det åt en trevlig kväll på stan med bästa vänner     

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards