Alla inlägg den 8 mars 2018

Av Anki - 8 mars 2018 22:46

Och det skiter jag fullständigt i. Inget blir bättre eller sämre av ett datum, är iaf min åsikt. Fortfarande lite sur över växthuset men det går över. I morrn får jag kramas med den bästa och då glömmer jag alla sorger   Ska ner till byn en sväng först på fm och sen åker jag till grannsockna.

Av Anki - 8 mars 2018 15:52

Av Anki - 8 mars 2018 14:42

Fy fan vad jag hatar den här jävla snön !!! Och ja man får svära i sin egen blogg, frivilligt att läsa....

I 30 år har jag haft växthuset och det har klarat två helt galna stormar, ett skoteranfall och en påkörning av åkklipparen. Men nu är det bara skrot kvar....Jag har dragit av snön flera ggr men hann inte med i sista toksnöfallet. Fick ju prioritera att skotta hustak och ner till veden. Och sen fanns det ingenstans att göra av snön heller. Man orkar inte att plumsa i snö upp till ljumskarna och samtidigt bära en full snöskyffel. Så då kroknade taket på växthuset. Och idag (eller igår) rasade hela skiten ihop. Har suttit i en snödriva och gråtit men det hjälper ju inte, men det lättar lite på sorgen iaf. Hade lovat Lena att använda det i sommar men får nog be kärleken och Micke Kling om hjälp att riva och forsla bort det ist. 

Fick panik över all snö på taken, speciellt altantaket...Så jag började att dra av den, men orken tog slut så det fick bli en fikapaus.

   

Av Anki - 8 mars 2018 10:24

Måste ta mig i kragen snart och sätta fart med alla vilande projekt. Tapetsera sovrummet, måla "killarnas" rum och göra nåt vettigt av dem. Hade ju planer på att sätta upp vävstolen i det ena och Britt har lovat att hjälpa mig med uppsättningen men har skjutit på det hela tiden. Först för att jag inte ville ändra i deras rum, men när de inte har bott hemma på fyra år så börjar det väl bli dags att ändra så att det blir funktionellt för mig....... Försöka att få bort den gamla träsoffan som är jättefin men som jag inte vill ha kvar. Kanske jag ska testa att sätta ut den på nån säljsida ändå? Och så den överhängande vävningen av matta/or och två plädar som nästan är prio ett nu. Men jag får väl börja att åka upp tidigt på morgonen och ta några timmar/dag så är det snart klart. Smilla mår inte bra heller och det gör mig jätteorolig. Välkommen herr magkatarr....

Nu vill jag ha massor med solenergi tack !!


 


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards